mai 05, 2025, 18:03:56 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: hvilken boble girkasse bør jeg bruke?  (Lest 1423 ganger)
senkestakk
Nybegynner
*

Vis profil WWW
« på: september 27, 2009, 15:17:24 pm »

hei. jeg sette inn en motor i en gammel fiat, og den skal der stå i midten med girkasse bakover. har hørt at boblekasser har ett drev som kan vendes for å endre rotasjonsretningen. er dette en løsning som holder like bra som ved normal rotasjon eller blir den svakere av det? motoren jeg skal ha på er en fiat uno turbo som blir justert opp til en 150 hk eller noe. noen som har hørt noe her? Glad

christian
Loggført

ALTkan senkes!
mdyrseth
Medlem

Vis profil

« Svar #1 på: oktober 12, 2009, 18:36:02 pm »

har lest at det er noen som gør det, har ikke lest noe om at det svekker kassen, blir jo mekanisk som å bremse med motoren. jeg ville brukt en 1200 kasse da girene er litt tettere.
Loggført
Jee
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #2 på: oktober 12, 2009, 19:07:47 pm »

Allt boble girkasser fra august 1960, frem til August 1972 kan du gjøre dette med. I tillegg også svingakselbilene som ble levert etter august 1972. Det er diffen som snus. Så kronhjulet går andre vei mot pinion. Type 2 busser med reduksjonsbokser har det montert denne "feile" veien fra fabrik. Men der blir rotasjonretningen endret igjen ved reduksjonsboksene.

Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!