Notch67
Supermedlem
    
Innlegg: 551
Bosted: Bergen
|
 |
« på: oktober 15, 2009, 08:48:08 am » |
|
Har kjøpt et par 356 brannpumper. Noen som har linker til tråder om ombygging og montering i boble? Motorene er 1680 ccm fra 1965.
|
|
|
Loggført
|
Patina er for fattigfolk.
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #1 på: oktober 15, 2009, 08:54:50 am » |
|
Hei Notch67, Den ene vil du få på plass relativt enkelt. Den andre vil du slite litt med.  Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #2 på: oktober 15, 2009, 09:15:18 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
    
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!
|
 |
« Svar #3 på: oktober 15, 2009, 12:18:18 pm » |
|
Må linke de sammen til en 8 sylindret utgave da.... Blir kansje litt snedig utførelse på panseret? 
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #4 på: oktober 15, 2009, 12:25:49 pm » |
|
Har kjøpt et par 356 brannpumper. Noen som har linker til tråder om ombygging og montering i boble? Motorene er 1680 ccm fra 1965.
Var du i Breivik i går? Hva med å selge den ene? Thumbs up BeetleBug!
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Notch67
Supermedlem
    
Innlegg: 551
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #5 på: oktober 15, 2009, 16:46:17 pm » |
|
Har kjøpt et par 356 brannpumper. Noen som har linker til tråder om ombygging og montering i boble? Motorene er 1680 ccm fra 1965.
Var du i Breivik i går? Hva med å selge den ene? Thumbs up BeetleBug! Hei. nei jeg var på Elveneset i Troms. Sonic skal ha den andre.
|
|
|
Loggført
|
Patina er for fattigfolk.
|
|
|
Notch67
Supermedlem
    
Innlegg: 551
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #6 på: oktober 15, 2009, 19:46:14 pm » |
|
Hei Notch67, Den ene vil du få på plass relativt enkelt. Den andre vil du slite litt med.  Mvh BB Hehe. den ene var montert på henger, så den er vel lettest å montere.
|
|
|
Loggført
|
Patina er for fattigfolk.
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #7 på: oktober 19, 2009, 07:56:33 am » |
|
Har gjort det samme selv Motor, gir og alt er klart, men ikke fått tid til å montere i 54'en enda Ligger litt her på forumet, men tråden på lokal forumet til Sør Rogaland klubben inneholder sikkert mest info: http://www.srvwk.com/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?65
Her fra tilpassing i en 65 jeg har stående 
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
    
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!
|
 |
« Svar #8 på: oktober 19, 2009, 08:44:29 am » |
|
Noe sier meg at dette ikke er like lett som mange sier.... Er girkassa her flyttet på høyden? Og kjøleblekka ser jo også ganske custom ut.... Med andre ord så passer den kansje "rett inn i bobla" som alle sier, men hvis det skal være funksjonelt samtidig som det skal passe så blir det kansje litt mere jobb?? Eller tar jeg helt feil nå?
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #9 på: oktober 19, 2009, 16:07:15 pm » |
|
Du har nok helt rett... Har vi ikke hørt det mange ganger.. Bare å hive en Porsche motor baki bobla... Passer rett på.. Alt passer, men en må være god venn med vinkelsliper og sveiseapparatet 
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
Notch67
Supermedlem
    
Innlegg: 551
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #10 på: oktober 19, 2009, 16:12:08 pm » |
|
Er nok ikke "rett inn" nei. Det er bare T1 motorer som gjør det  motoren min er som sagt en 616/33-1. Finner ikke noe på nettet om hva som skiller de forskjellige industrimodellene fra hverandre. Alt blir litt difust. Svinghjul passer kanskje rett i kassa, motoren har kanskje samme deler og topper som SC motorene....
|
|
|
Loggført
|
Patina er for fattigfolk.
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #11 på: oktober 19, 2009, 17:09:50 pm » |
|
Jeg ble heller ikke klok på de interne delene. Er samme topper som A og B motorene, det vil si det er annen vinkel på forbrenning kammer, og Big Bore stempel passer ikke uten at en endrer vinkel på toppene. Er mindre ventiler en SC motorene.
Er flat topp på stempelet på 1680 industri motoren, så det er nok ikke så høy komp. Var en ødelagt cylinder i in motor etter fuktighet, så jeg kjøpte nytt AA peroformance 1720 sett. Vet ikke om det er standard a/b kam i maskinen heller, så jeg kjøpte en 280 grader webcam og maskinerte originale ATE løftere. Svinghjul maglet på min, men jeg har nå et litt lettet med 6V startkrans og 200mm clutch
|
|
« Siste redigering: oktober 20, 2009, 17:18:30 pm av tmatre »
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
Notch67
Supermedlem
    
Innlegg: 551
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #12 på: oktober 19, 2009, 19:54:43 pm » |
|
Hm. Da får jeg bare se hvilke deler som ramler ut når vi splitter motorene. Har leid inn en kar i misjonsveien i stavanger til å gå over motorene så det årner seg nok.
|
|
|
Loggført
|
Patina er for fattigfolk.
|
|
|
Terje E
Medlem
  
Innlegg: 224
Bosted: Mysen
|
 |
« Svar #13 på: oktober 21, 2009, 15:37:52 pm » |
|
Masse jobb, du får ringe meg skal noen tips.Tlf.90647757 TERJE
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #14 på: oktober 21, 2009, 17:49:56 pm » |
|
Har ihvertfall sett på bilder at toppene bygger såpass mye mer at du ikke får av ventildekselet hvis du ikke bygger om/fjerner litt blekk baki der.
Eller tar ut motoren for å stille ventiler.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Terje E
Medlem
  
Innlegg: 224
Bosted: Mysen
|
 |
« Svar #15 på: oktober 22, 2009, 09:49:05 am » |
|
Masse jobb, du får ringe meg skal du få noen tips. tlf.90647757
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Notch67
Supermedlem
    
Innlegg: 551
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #16 på: oktober 26, 2009, 00:04:26 am » |
|
Masse jobb, du får ringe meg skal du få noen tips. tlf.90647757
Takker for tipsene jeg fikk på telefon i dag. Skal se om det ikke blir en tråd på ombyggingen når den starter en gang over nyttår. Stay tuned.
|
|
|
Loggført
|
Patina er for fattigfolk.
|
|
|
|