Jatta jatta... Etter at jeg i dag fikk se døra i dagslys, så innså jeg at jeg må ha virket som en totalt ubrukelig idiot ut fra spørsmålene mine igår. Fikk ut håndtaket, skaffet ny nøkkel, monterte alt tilbake.... og fant ut at frykten jeg har hatt i bakhodet ble virkelighet: det er ikke samme nøkkel til dørene som til tenningen... Aaaarrrghhh!!!
Så nå er tauing neste på programmet så får den stå til de nøklene dukker opp.
Apropos ubrukelige idioter - dro først til Låsspesialisten i Grefsenveien for å skaffe ny nøkkel. Spesialister my ass. De lagde en ny nøkkel basert på koden, men jeg fikk en nøkkel som bare hadde profil på ene siden. Og som naturlig nok ikke funket. Jeg hadde med bussnøklene til andre bussen min og viste at nøkkelen skulle ha profil på begge sider. Men nei, den skulle ikke det ifølge låskoden, sa fyren og foreslo at låsen på et tidspunkt var omprogrammert og at det var derfor den ikke funket med den nye nøkkelen. På Låsspesialisten tar de kun 50 kroner i betaling for å lage nøkler som ikke funker, det er jo et røverkjøp.
Jeg stolte ikke på det Låsspesialisten hevdet, så jeg blåste ut til Karl Jensen på Lillestrøm som Jaru anbefalte. Der ristet de på hodet når de så nøkkelen fra Låsspesialisten. Det var brukt feil emne og en rask sjekk på pcen viste at nøkkelen naturligvis skulle ha profil på begge sider. To minutter etterpå var jeg ute av døra med en nøkkel som funka. Og toppen av service, når jeg skulle betale sa han "Siden du allerede har betalt 50 kroner hos en annen låsesmed for en nøkkel som ikke funker, så får du få denne for 50 kroner også da"!!!! Jeg vet hvor jeg drar også neste gang jeg trenger nøkkel ihvertfall