juni 16, 2024, 14:09:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Erfaringer med kinesiske TIG apparater?  (Lest 3347 ganger)
Padden
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: bergen


Vis profil

« på: oktober 26, 2009, 21:29:32 pm »

Er det noen her som har erfaringer med disse kinesiske TIG apparatene som selges på ebay,finn osv? Tenker da på de større ACDC  maskinene, synspunkter på IGBT vs MOSFET teknologi?
Nå er jeg generelt skeptisk til og handle sånt på nett og spesielt billige ting, men det har seg nå slikt at det aller meste blir laget i kina nå enten det er bra eller dårlig. Noen fabrikat må være jo bedre enn andre. 
Her er jeg ute etter konkrete erfaringer og tanker rundt et apparat som skal brukes til hobbysveising. Meninger som "alt fra kina er drit" uten og faktisk ha forsøket et slikt apparat er uønsket, de har jeg lest nok av.
Loggført
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #1 på: oktober 28, 2009, 19:32:43 pm »


@Padden
jeg har brukt flere såkalte "kinesiske " tig-maskiner og kan bare si en ting : FUNKER MEGET BRA !

Her er noen eksempler på hva jeg har gjort med dem :
Stempler som her :

Ingen porer etter maskinering her i gården med kinastuff :


Noen flere stempler :



Topper og reparasjon av korrosjonsskader :


Diverse detaljer på mitt prosjekt :


Eller rett og slett litt lek som her :


Det rimeligste apparatet jeg hadde kostet kun 6990 med alt utstyr inkludert og du klarer ganske mye med ett slikt bare du setter deg litt inn i det å sveise riktig.

Dette handler om kunnskaper,,,,ikke pris Glad
Loggført
Padden
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: bergen


Vis profil

« Svar #2 på: oktober 29, 2009, 00:06:25 am »

Det er jo betryggende og høre at ditt har fungert bra har bare såvidt sveist litt med tig en gang, og det var gøy. Og med disse kina apparatene kan man jo komme relativt billig unna, får jo en 200A ACDC tig for 7000. De kan visst også brukes som plasmakutter og, det kunne jo sikkert være hendig også. Var egentlig mest bekymret for holdbarheten på de, men har ikke hørt noe negativt fra noen av de som har disse apparatene. Kun fra folk som aldri har prøvd de, eller de som selger noe annet Glad Hvilket fabrikat er det apparatet du har?
Loggført
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #3 på: oktober 29, 2009, 14:24:00 pm »

Har hatt flere , bl.a Rilon som averteres på Finn.no for 8-9000,-
Alle har funket utmerket ifra tynnplate alu / rustfritt til grenrør osv osv.
Slangepakken eller slange "hodet " er det som er det dårligste på disse utgavene men kan lett poograderes hvis en føler for det.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!