mai 05, 2025, 01:06:05 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Problemer med 1300 dobbelport
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Problemer med 1300 dobbelport (Lest 1405 ganger)
Riisern
Supermedlem
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark
Rockabilly rumble
Problemer med 1300 dobbelport
«
på:
oktober 19, 2009, 18:06:05 pm »
Har en 1300 dobbelport motor i 66èn min. Har justert tenning etter boka, og justert gasseren. Men alikevell er den kranglette. Forgasseren er en 31 pict 4, og har justert den på samme måte som på gasserne på 1600 motorene. 2,5 gang ut på blanding o.s.v. Alle tennkabler er nye, ny stift nytt fordeler lokk, ny rotor og nye plugger, til og med ny olje i luftfilteret ;-) Hehe. Noen som har flere tips til hva som kan gjöres for at den skal gå penere? Klarer ikke holde den på jevn tomgang, samt at den er litt dau i aksèn.
Loggført
Owner of
"Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
Parts n`repair
Tlf: 466 81 660
JTB
Medlem
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik
Sv: Problemer med 1300 dobbelport
«
Svar #1 på:
oktober 19, 2009, 23:37:43 pm »
justere ventiler?
Loggført
+4790505142
jtb@norgespost.no
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
Sv: Problemer med 1300 dobbelport
«
Svar #2 på:
oktober 19, 2009, 23:51:20 pm »
Kan vera noko lommerusk i gassaren. Prøv blandt anna å blås ut av aksdysa med trykkluft! Driten samlar seg fort i den..
Loggført
-tlf. 97419035
T-Mek AS
Riisern
Supermedlem
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark
Rockabilly rumble
Sv: Problemer med 1300 dobbelport
«
Svar #3 på:
oktober 20, 2009, 14:39:37 pm »
Ventilene er justert:) Men rensing av forgassern er ikke gjordt:)
Loggført
Owner of
"Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
Parts n`repair
Tlf: 466 81 660
H-MEK
Supermedlem
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
Sv: Problemer med 1300 dobbelport
«
Svar #4 på:
oktober 20, 2009, 16:15:29 pm »
Litt gassing kombinert med hånda over gasser pleier å gjøre underverker. Får slurpa unna mye gørr av det.
Loggført
Henning
Tlf 408 26 388
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
Sv: Problemer med 1300 dobbelport
«
Svar #5 på:
oktober 21, 2009, 00:33:48 am »
Du bør ha "Høy SVDA fordeler" (original til din gasser). Ikke lav som på 1300 EP og 1500 EP motorer
Mange av 31 og 34 gasserne er ofte satt opp litt "magert". Litt større hoveddyse (bytte eller borre opp), mer sprut fra akspumpa m.m kan hjelpe. Disse to gasserne er utsatt for "flatspots"...er noen som kjenner knepene mer enn meg her...Bla modde gass-spjell m.m.
Sjekk også at all vakumslager er koblet til på rett sted og at ubrukte er er "blendet"
Loggført
Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
Sv: Problemer med 1300 dobbelport
«
Svar #6 på:
oktober 21, 2009, 01:28:39 am »
Flatspot får du kun ved bruk av 009 fordeler på org gasser. Da må hull i gass-spjell tettes.
Loggført
T1 65
T1 61
Lasse
https://www.facebook.com/Luftligan
https://www.royalpurple.no
tmbryhn
Supermedlem
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen
Sv: Problemer med 1300 dobbelport
«
Svar #7 på:
oktober 24, 2009, 16:21:35 pm »
Mye fint du har bytta her ja... Den "vanlige" lista over slitedeler i grunn. Jeg føler at det mangler en temmelig notorisk ingrediens her:
KONDESATOR. Her har du en skikkelig møkkakomponent som kan skape mye vansker. Ja, jeg snakker av erfaring...
En grei ting å ta utganspunkt i når du skal feilsøke:
Skjer det på noen bestemte turtall/gasspjellstillinger? = Forgasserproblem.
Jevnt over problemer over hele registeret? = Tenningsproblem.
Alltid greit å plukkened forgasseren og gjøre reint. Ja, ALT må tas fra hverandre slik at du kommer til med trykkluft igjennom alle gangene.
Det virker som at du har teknikken rundt dette med justering på stell, så prosedyren er det nok ikke noe galt med.
Lykke til!
Loggført
Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
- VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...