mai 05, 2025, 00:16:29 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
justering av bensin tilførsel.
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: justering av bensin tilførsel. (Lest 935 ganger)
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
justering av bensin tilførsel.
«
på:
november 22, 2009, 21:46:59 pm »
syns 411 min bruker mere bensin enn normalt, lukter veldig når jeg starter om morran å rygger. er akkurat som lukta kommer framover i det jeg rygger, kommer oxo litt ut av eksos. kan det vere noe i veien med dysene? 1,7 innsprut.
Loggført
cato®
Supermedlem
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
Sv: justering av bensin tilførsel.
«
Svar #1 på:
november 22, 2009, 23:22:19 pm »
Kan klart være noe feil med 1 eller flere dyser, men kan også være noe med kaldstart dysen, som sitter i plenum boksen. Eller kalstart temp føleren, som sitter på den venstre toppen.
Kan også sjekke at trykket ligger stabilt på 2- 2,2 bar.
Målestuss finner du på v. side
«
Siste redigering: november 22, 2009, 23:39:01 pm av cato®
»
Loggført
Einic
Supermedlem
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
Sv: justering av bensin tilførsel.
«
Svar #2 på:
november 22, 2009, 23:56:54 pm »
Husk, dette er en gammel bil som slipper ut masse ubrent bensin når den er kald. Juster tenning, sjekk at termostaten virker som den skal. Sjekk luftfilteret. Mål co ved varm motor.
D-jetronic er veldig driftssikkert. Har kjørt med en 914 i over 10 år uten problemer med innsprutet, er vel bare ventilen som styrer hastigheten ved kaldstart som har hengt seg et par ganger. Da blir tomgangen altfor høy. Det er mange vakumslanger på disse. Kan være noe her.
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...