Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« på: november 25, 2009, 20:58:43 pm » |
|
Det er noen forskjeller som eg stusser litt over.
1. På de lange akslene er det en gummipakning som ligger i et spor i den platen som skrues fast i gearkasse. Dette sporet er ikke i platen på de korte akslene og derfor umulig å få på plass. Skal da denne platen settes direkte mot papirpakningen og kun det som tetting? Anyone
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #1 på: november 25, 2009, 21:06:35 pm » |
|
Det er papirpakningane som skal tetta, O-ringen hjelper nok på, men har det fungert utan o-ring så fungerer det nok fortsatt utan oring 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #2 på: november 25, 2009, 21:09:14 pm » |
|
Den o ringen er kanskje noe som kom med årene..... Takker
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #3 på: november 25, 2009, 21:12:02 pm » |
|
Ja, utan att eg har sjekka, så vil eg tippa att den kom ilag med skiftet til lange akslingar
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #4 på: november 25, 2009, 21:22:25 pm » |
|
Eg har jo fått akslinger og rør fra 2 kamerater. men ingen "innmat" i den ytre enden....altså mot hjula. Her er det også forskjeller i og med at røra er forskjellige. Er det bare å flytte over innmaten???
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #5 på: november 25, 2009, 21:26:54 pm » |
|
Innmaten, vil det sei lager, og simringhus og alt det der? Isåfall trur eg det kan flyttast over
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #6 på: november 25, 2009, 21:37:38 pm » |
|
ja, indre spacer, lager, o-ring, ytre spacer, tetning,osv...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #7 på: november 25, 2009, 21:57:47 pm » |
|
Når det legges 2 papirpakninger mellom gearkasse og festeplate så virker det for lite for det ble så trangt at en må nesten bruke krefter for å svinge akslingen frem og tilbake. Må det shimses mer da?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #8 på: november 25, 2009, 22:19:08 pm » |
|
Dei delane passar nok om kvarandre ja! Pakningane skal brukast som shims ja, så du må nok ha på ein til. Dei er faktisk fargemerka etter tjukkelsen dei pakningane(orginale) Men du kan jo berre prøva deg fram
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Ole B
Seniormedlem
   
Innlegg: 423
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #9 på: november 25, 2009, 22:57:49 pm » |
|
Når det legges 2 papirpakninger mellom gearkasse og festeplate så virker det for lite for det ble så trangt at en må nesten bruke krefter for å svinge akslingen frem og tilbake. Må det shimses mer da?
Litt motstand skal det være,ikke så mye at du skal måtte bruke krefter. Unneberg har pakninger med forskjellig tykkelse. Ole
|
|
|
Loggført
|
Tlf.95059839
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #10 på: november 26, 2009, 20:10:53 pm » |
|
Og hva med tromlene, de passer vel heller ikke.....må eg bygge om til type1?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Syncronaut
Supermedlem
    
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #11 på: november 26, 2009, 23:58:07 pm » |
|
For å få på type 3 bremsene går det vel å dreie ned "snuten" på navet? Hvilke aksler skal du montere (tidlig type 3 el type 1)?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #12 på: november 27, 2009, 00:05:13 am » |
|
Tippe det e type1. Har aldri hørt om tidlig type3. Når var d?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Syncronaut
Supermedlem
    
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #13 på: november 27, 2009, 08:59:44 am » |
|
Det fantes en tidlig akseltype til type 3, gikk fram til -63/-64, tror jeg...?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #14 på: november 27, 2009, 17:12:31 pm » |
|
Det fantes en tidlig akseltype til type 3, gikk fram til -63/-64, tror jeg...?
Stemmer at de første T-3 hadde stor 5 bolt... Fra -61 og opp til 63... Sjelden vare...
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #15 på: november 27, 2009, 18:21:46 pm » |
|
store 5 bolten var t.o.m -65 og etter det jeg har fåt opplyst er alle type3 aksler av typen Lang,
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #16 på: november 27, 2009, 19:30:54 pm » |
|
Eg hadde jo en 64 notch som er wide 5. Kan ikkje huske at det var noen kortere aksler på den. Hadde problemer å få på BRM på den uten subbing....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Syncronaut
Supermedlem
    
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #17 på: november 30, 2009, 14:07:27 pm » |
|
Ok, da var det kanskje samme lengde også på de tidlige akslene, bare en annen type enn de senere... Jeg forsøker å orientere meg litt i jungelen av drivaksler og akselrør for tiden, og så brøt jeg vel med den kjente ASSUME-regelen da jeg så at tidlige type 3 hadde akselrør med type 1 delenr...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #18 på: november 30, 2009, 15:28:05 pm » |
|
Røret er sikkert type 1 hele veien, men navet som sitter trykt på ytterst bør ha 311 nummer før 67...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Syncronaut
Supermedlem
    
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #19 på: november 30, 2009, 16:29:10 pm » |
|
Røret er sikkert type 1 hele veien, men navet som sitter trykt på ytterst bør ha 311 nummer før 67...
Neida, røret er bare type 1 tom -66, deretter er det eget type 3 delenr... Navene har type 3 delenr hele veien.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
anders.
Supermedlem
    
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg
|
 |
« Svar #20 på: november 30, 2009, 17:49:43 pm » |
|
.
|
|
|
Loggført
|
1 up
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #21 på: november 30, 2009, 20:12:28 pm » |
|
I delelistene byttet de hvertfall til en annen type wide5 trommel i 64. Så tidlig trommel er da på 61-62 og sen er 64-65. Kansje det har noe med akslingene og da.....
|
|
|
|
|