mai 05, 2025, 01:28:50 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Behandling av Rust  (Lest 1588 ganger)
sveinongen
Seniormedlem

Vis profil
« på: november 26, 2009, 16:51:20 pm »

Fant ikke noen passende emne for dette:

Hvordan bør jeg benhandle rusten her? det er på undersiden av lasteplanet, det er punktsveist på rekke og rad under hele planet der det har være hull til skruer før og noen av plassene det er punkt sveiset kommer det inn vann, bør jeg sandblåse? Og hva må bør jeg behanle det med etterpå,(har Brunox)  er ikke alle plasser som er lette og komme til med sandblåser så vet ikke hva jeg ska gjøre der.

En annen ting er noen plasser der platene er Sveist sammen og det har kommet rust så må det jo være nesten umulig og fjerne rusten som ligger inn mellom plate skøytene?

Her kommer det inn vann.

Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann

Vis profil
« Svar #1 på: november 26, 2009, 18:28:35 pm »

Eg ville ha sandblåst så godt som råd, og fått sveist der det kjem inn vatn(med mindre du er redd for lakken på planet) Så ville eg ha behandla det med owatrol 2strøk, arcanol 2 strøk og bengalakk 2strøk tilslutt, då slepp du rust der på veeeeldig mange år!

Men som du seier så ser det jo ut til å vera rust mellom platene på planet og bjelkane, og då er det egentlig ikkje noko anna alternativ enn å borre opp alle punktane på planet, fjerne rusta og bruke sveisegrunning imellom når du sveiser på igjen platene.. MYKJE arbeid men resultatet vert 100%

Owatrolen har forresten god krypevne så om du smører godt på så finner nok mykje av owatrolen vegen inn imellom plateskjøytane.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
sveinongen
Seniormedlem

Vis profil
« Svar #2 på: november 27, 2009, 18:22:21 pm »

Eg ville ha sandblåst så godt som råd, og fått sveist der det kjem inn vatn(med mindre du er redd for lakken på planet) Så ville eg ha behandla det med owatrol 2strøk, arcanol 2 strøk og bengalakk 2strøk tilslutt, då slepp du rust der på veeeeldig mange år!

Men som du seier så ser det jo ut til å vera rust mellom platene på planet og bjelkane, og då er det egentlig ikkje noko anna alternativ enn å borre opp alle punktane på planet, fjerne rusta og bruke sveisegrunning imellom når du sveiser på igjen platene.. MYKJE arbeid men resultatet vert 100%

Owatrolen har forresten god krypevne så om du smører godt på så finner nok mykje av owatrolen vegen inn imellom plateskjøytane.
Mener du at jeg bør fjerne lasteplanet ved og bore opp alle sveisepunktene?

En annen plass der det er rust mellom plater er som du ser på bildet her, hvordan er det mulig og fjerne slikt?

Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann

Vis profil
« Svar #3 på: november 27, 2009, 18:40:14 pm »

For å komme til skikkeleg mellom platene må du borre av planet ja, men som eg sa, så har owatrolen god krypeevne, så du hadde nok klart "å juksa" det til, men optimale hadde vert å tatt av planet ja

Andre bildet ditt var ikkje heilt godt å sjå, men det virkar som du har tilgang til sandblåseutstyr så eg ville brukt det der og, kanskje punktsandblåsar
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!