mai 05, 2025, 01:06:29 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Overflate på innsugs-porter
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Overflate på innsugs-porter (Lest 1079 ganger)
Svang
Seniormedlem
Innlegg: 364
Bosted: Gol
Overflate på innsugs-porter
«
på:
november 26, 2009, 01:37:33 am »
Har i dag fått igjen Superflow-toppene mine som har fått nye ventiler, ventilseter, styringer osv..
Jeg skrev også at de skulle polere opp eksos-portene slik at de fikk en så fin overflate som mulig, etter sjekk av likt volum.
Dette blei jo veldig bra arbeid. Så kom jeg til innsugs-portene, disse var også like glatte og blank-polerte.
Det blir vel ikke riktig med blank-polerte innsugs-porter da bensin-forstøvinga fra innsprutdysene vil opphøre, og
gå over i dråpeform? Og der etter vil dette forårsake dårligere air-fuel miks i forbrennings-kammeret..
Eller tar jeg helt feil, og dette har mest å si for sjølve innsugene?
Er forsåvidt ingen krise at de blei polert, da den litt røffe overflata fra tidligere porting blei borte.
Det skulle uansett gå ann å dekke til ventilen og kalkblåse for å oppnå en matt overflate.
Noen erfaringer?
«
Siste redigering: november 26, 2009, 09:38:58 am av Svang1
»
Loggført
Einic
Supermedlem
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
Sv: Overflate på innsugs-porter
«
Svar #1 på:
november 26, 2009, 13:27:20 pm »
Bensinen dråper seg ikke hvis luft/bensinblandingen er i bevegelse. Multipoint injection har dysene rett ved ventilene, og har ikke samme problem som f.eks gamle golfer med en dyse sentralt. Det er også derfor forbrenningsrom ofte er laget med en kant på den ene siden. Dette skaper rotasjon i forbrenningsrommet. (Bevegelse)
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen
Sv: Overflate på innsugs-porter
«
Svar #2 på:
november 26, 2009, 15:24:15 pm »
så lenge du ikke kjører sekvensiell innsprut så vil innsprutet sprute på alle 4 syl samtidig
da vil det alltid ligge benzin å "vente" ved ventilen. den spruter da hver gang en sylinder er på topp/tenner, så tror ikke jeg ville lagt for mye energi på det området.
Loggført
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...