mai 04, 2025, 18:19:34 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ledninger bak tenningslås..  (Lest 2114 ganger)
hotti
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted: Sørøya


Vis profil

« på: desember 10, 2009, 17:20:22 pm »

Hei.

Har tatt løs det gamle tenningslåset som manglet nøkkel på min notchback -63.mod. og skal sette inn et annet lås og lurer på hvor div ledninger skal gå...

På baksiden av låsen har jeg 4 ledninger..(vis man tenker klokketid så står ledingene sånn plassert når tallene er rettveien...)
-1 rød tjukk som er merket 30.(står i midten)
-1 tjukk rød/med sort strek som er merket 50.(ca kl.11.)
-1 tynn sort som er merket 15/54.(ca kl.2.)
-1 tynn grå som er merket P.(ca kl.6.)

Noen som kan forklare meg hvor disse ledningene skal gå?
Loggført

Ombygd Vw boble 1302 1970 mod.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: desember 10, 2009, 18:42:14 pm »

Her er det hjelp å få: http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiringt3.php
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
hotti
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted: Sørøya


Vis profil

« Svar #2 på: desember 10, 2009, 19:01:58 pm »

takker,får se om jeg blir klok...hater koblingskjeaer.... Tvilende hvilke ledninger må kobles sammen for og få start?
Loggført

Ombygd Vw boble 1302 1970 mod.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: desember 10, 2009, 19:11:18 pm »

Dei to tjukke må koblast isaman for å få start. Den svarte er nok jordinga, og den andre veit eg ikkje..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #4 på: desember 10, 2009, 19:22:53 pm »

Jeg har ett spørsmål ang lednings nettet også :-)

Jeg har en 55 mod type med org ledningsnett, men skal sette inn en 1600 motor bak......blir det riktig å se på koblings/lednings nettet skemma til 55 mod da??
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: desember 10, 2009, 19:28:07 pm »

Er det veksel eller likestraum på den då? Konverterer du til 12v?

På 55modell så har dynamoen laderegulatoren oppå, så ledningene til den går jo bak der, mens på nyare 1600 så er regulatoren under baksetet, så for att du skal bruka den orginala nettet så må du feste laderegulatoren bak i nerheiten av dynamoen feks på viftehuset, eller sjølvsagt oppå dynamoen som den er på den gamle. Men dette gjelder kun dynamoar som har separat regulator. Nyare vekselstraum har innebygd.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #6 på: desember 10, 2009, 19:30:03 pm »

skal bli 12 V .......og har ikke fått kjøpt motoren ennå .-) ...... så det komme kun ann på hvor regulatoren evnt sitter da ?
Loggført
hotti
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted: Sørøya


Vis profil

« Svar #7 på: desember 10, 2009, 20:06:16 pm »

fant ut at den helt røde og den svarte måtte kobles ilag for og få ladelys i dashbordet,så når jeg koblet den røde med svart stripe på så drog motoren rundt,noe som imponerte meg siden den ikke har hatt start på ca ti år... Glad men startet gjor den ikke... Tvilende skal fylle ny bensin på imorgen og prøve mere da...Glad
Loggført

Ombygd Vw boble 1302 1970 mod.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!