How-To: Karosserivugge til boble

<< < (11/13) > >>

RZR-Andy:
Målene er for 356, burde ikke være så mye forskjell til Type 1. Det som er den store fordelen med denne patenten er at du kan flytte ringene alt etter hvor du jobber, og feste dem enten i forkant og bakkant av karrosseriet når du jobber med kanalene, og feste dem tversover under kanalene når du jobber fremme eller bak.

Tistlo:
Er den justerbar altso!? synst det ser ut som dei ringane er sveist i ei ramma mellom dei eg?

Men om dei kan flyttast på er jo denne ganske so suveren

RZR-Andy:
Bare å lage de avstiverne justerbare det, og bolte dem fast. Er jo bare der for å holde ringene samlet.

Tistlo:
Men er ikkje dei ringane festa i nokon punkter på bilens karosseri? Feks forstillingsfeste framme og karosserifeste bak, på bobla. Men om du lagar ei enkel ramma som heng i nevnte punkter og går langs under bilen, so kan du jo laga to sånne ringar som heng innpå rammo og som kan sleidast att og fram. men mykje arbeid då :)

T-ONE:
Takker :DD dette kommer til å hjelpe meg veldig mye.
tips: hvis noen trenger vugga til og tåle mer vekt kan du gå opp en dimensjon eller velge annen sveise metode. Sveisen kan få bedre mekaniske egenskaper (sterkere) hvis du bruker elektroder eller rørtråd istede for mig/mag. du bytter bare fra kompakttråd til rørtråd for å bytte. eneste forskjellen er tråden. men en bra kompakttråd sveis holder massevis ;D

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

[*] Forrige side