Stian K.
Nybegynner

Innlegg: 20
Bosted: Bergen
|
 |
« på: juni 09, 2008, 12:00:30 pm » |
|
Jeg har en 1972 vw1302 produsert 8.71. Det er en vanlig 1302 med 1300-motor (AB-blokk).
spm 1: Baklokket mitt har 4 sett lufteriller, er det riktig?
spm 2: Forgasseren er en 31-pict3, er det den som ble levert originalt på denne bilen? Jeg mener å ha lest at 31-pict1 var vanlig på disse bilene, men siden det er en 72-modell så kanskje de hadde oppgradert forgasseren fra den som var original på 1302? Hva er forøvrig forskjellen på 31-pict1 og 31-pict3, syns det er vanskelig å finne god informasjon om sistnevnte.
|
|
|
Loggført
|
__________________________________ '72 1302 Texas Yellow '74 1303S Marina Blue
|
|
|
jubaluba
|
 |
« Svar #1 på: juni 10, 2008, 12:31:46 pm » |
|
Er ganske sikker på at den "vanlige" 1302'en hadde 2 sett med lufteriller på motorlokket. Så du har nok et motorlokk fra en 1302s. Den kom også med 31-pict3 forgasseren originalt.
Har hørt noe om at pict3 forgasseren er bygget sånn at spjellet kan stå lukket når motoren går på tomgang. Men jeg aner ikke om dette er sant.
|
|
|
Loggført
|
1972 1302 Delebil som ble til spiker. 1971 1302s "frøken Blå". 1963 1200 "frøken Rød" 1973 Transporter "Hippie container" (medeier). 1992 Polo (løste seg opp i regnet). 1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).
(o\ ! /o) (o\_!_/o) (o=|=o) |o\*/o| |o```o| |o| ° |o|
|
|
|
Espen S. Andresen
Supermedlem
    
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo
tlf 94 38 27 88
|
 |
« Svar #2 på: juni 10, 2008, 12:45:39 pm » |
|
Min '71 1302 (januar 71) har 2 sett, så tror nok det jubaluba sier der stemmer. Må forresten innrømme at jeg skvetter til litt når jeg ser avataren din:  Bakfra: 
|
|
« Siste redigering: juni 10, 2008, 12:49:01 pm av Espen S. Andresen »
|
Loggført
|
|
|
|
Stian K.
Nybegynner

Innlegg: 20
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #3 på: juni 10, 2008, 13:09:33 pm » |
|
Fin bil det, avataren min viser min 1303S i samme farge  Jeg får vel kanskje prøve å få tak i et nytt mer "riktig" baklokk da hvis bilen skal tilbake til 100% original stand.
|
|
|
Loggført
|
__________________________________ '72 1302 Texas Yellow '74 1303S Marina Blue
|
|
|
manics
Seniormedlem
   
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo
|
 |
« Svar #4 på: juni 10, 2008, 17:25:50 pm » |
|
Min 71 1302 har ihvertfall 2 riller og 31-pict 3 gasser..og hu er dønn original.
|
|
|
Loggført
|
LateBugLover; 1968 VW 1300 1974 VW 1303S Big
|
|
|
Stian K.
Nybegynner

Innlegg: 20
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #5 på: juni 11, 2008, 08:00:56 am » |
|
Min 71 1302 har ihvertfall 2 riller og 31-pict 3 gasser..og hu er dønn original. De kan ikke ha endret det i '72, slik at det var likt på 1302 og 1302s?
|
|
|
Loggført
|
__________________________________ '72 1302 Texas Yellow '74 1303S Marina Blue
|
|
|
jubaluba
|
 |
« Svar #6 på: juni 11, 2008, 13:55:05 pm » |
|
1302 uten s hadde 2 sett med riller i 1972 også. Bare for moro skyld, så nevner jeg at det finnes en modell som heter 1302A også. Den hadde 1200 motor og ingen lufteriller i motorlokket.
|
|
|
Loggført
|
1972 1302 Delebil som ble til spiker. 1971 1302s "frøken Blå". 1963 1200 "frøken Rød" 1973 Transporter "Hippie container" (medeier). 1992 Polo (løste seg opp i regnet). 1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).
(o\ ! /o) (o\_!_/o) (o=|=o) |o\*/o| |o```o| |o| ° |o|
|
|
|
Stian K.
Nybegynner

Innlegg: 20
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #7 på: juni 11, 2008, 14:03:41 pm » |
|
takk, da blir det nok et nytt baklokk med tiden, liker at ting er som det skulle være 
|
|
|
Loggført
|
__________________________________ '72 1302 Texas Yellow '74 1303S Marina Blue
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #8 på: juni 11, 2008, 14:08:30 pm » |
|
Kom ikke 4-rillers lokket med 1600 motoren?
1500 hadde vel vært den største motoren hittil, og den hadde vel 2 riller i lokket. 1300 motoren hadde ikke riller i lokket på modellene med gamle forakslen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Stian K.
Nybegynner

Innlegg: 20
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #9 på: juni 11, 2008, 14:25:05 pm » |
|
Ja tror det er slik. Jeg bare registrerte at min 1302 med 1300-motor har 4 riller, så jeg tenkte at det var 2 muligheter: 1. Baklokket mitt er byttet en gang 2. De leverte 72-modell med 4 riller også på 1300-motor Nå virker det etter all sannsynlighet at det er punkt 1 som er tilfelle 
|
|
|
Loggført
|
__________________________________ '72 1302 Texas Yellow '74 1303S Marina Blue
|
|
|
Espen S. Andresen
Supermedlem
    
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo
tlf 94 38 27 88
|
 |
« Svar #10 på: juni 11, 2008, 16:44:08 pm » |
|
Ja tror det er slik. Jeg bare registrerte at min 1302 med 1300-motor har 4 riller, så jeg tenkte at det var 2 muligheter: 1. Baklokket mitt er byttet en gang 2. De leverte 72-modell med 4 riller også på 1300-motor Nå virker det etter all sannsynlighet at det er punkt 1 som er tilfelle  kilden her: http://members.tripod.com/~superkafer/sier følgende om endringer i '71: August 112 2 000 001 Rear window height increased by 40mm, engine lid recieves extra louvres Men om det gjelder 1302 eller 1302s, eller begge, sier den ingenting om.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
manics
Seniormedlem
   
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo
|
 |
« Svar #11 på: juni 11, 2008, 18:28:59 pm » |
|
En fordel med 2-rillers lokket er vel at der ledes vannet bort fra motoren, mens på 4-rillers renner det rett ned i HERLIGHETEN..... Grunn nok til å bytte tilbake til 2-rillers? 
|
|
|
Loggført
|
LateBugLover; 1968 VW 1300 1974 VW 1303S Big
|
|
|
Espen S. Andresen
Supermedlem
    
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo
tlf 94 38 27 88
|
 |
« Svar #12 på: juni 11, 2008, 20:38:20 pm » |
|
Har også registrert at "vaffelhuggu" sin bil (72-modell) har 4 sett med riller. Og den er etter hva jeg kan se en 02-uten-S
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
raaen
Supermedlem
    
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690
|
 |
« Svar #13 på: juni 14, 2008, 12:41:35 pm » |
|
lokk med 2 riller er kun i 71. med diverse unntak av cab.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #14 på: juni 14, 2008, 20:04:30 pm » |
|
1302 kom med både 2 og 4 riller på motorlokk, også på samme årstall mener jeg..
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #15 på: juni 18, 2008, 16:00:03 pm » |
|
En fordel med 2-rillers lokket er vel at der ledes vannet bort fra motoren, mens på 4-rillers renner det rett ned i HERLIGHETEN..... Grunn nok til å bytte tilbake til 2-rillers?  Det skal finnes en avrenningsplate maken til det du nevner til å feste på innsiden, har hatt det på en 1303 engang. Om den var ekstrautstyr vet jeg ikke, men i alle fall original.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #16 på: juni 19, 2008, 22:11:28 pm » |
|
Har sett det på noen selv  Men ødlegger ikke det noe av luftsirkulasjonen? For har sett noen som har noe rørgreier inne under lokket.. men sånne uta på lokket er litt fint og praktisk  fant heller ikke igjen bilde av det 
|
|
« Siste redigering: juli 05, 2008, 00:46:24 am av Bj?rn »
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Einic
Supermedlem
    
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
|
 |
« Svar #17 på: august 12, 2008, 14:36:04 pm » |
|
Jeg har også en 1302 registrert sent i 71. Atså en 72 modell. Den hadde høye seter foran, polstret dashbord,den har den største bakruta, og 4 luftinntak på motorlokket. Tror den hadde 31 PICT 3 forgasser. Bilen er betydelig ombygget i dag.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jubaluba
|
 |
« Svar #18 på: august 13, 2008, 00:36:49 am » |
|
1302 fikk høye seter i 1972. De er også festet på samme måte som setene i 1303. Og hvis du kjøper deg nytt gulvteppe til en 1302 fra 1971 nå, så passer det sjelden rett på, for de er som regel beregnet på 1302 fra 1972, og 1303. Uten at det har så veldig mye med tråden og gjøre.
|
|
|
Loggført
|
1972 1302 Delebil som ble til spiker. 1971 1302s "frøken Blå". 1963 1200 "frøken Rød" 1973 Transporter "Hippie container" (medeier). 1992 Polo (løste seg opp i regnet). 1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).
(o\ ! /o) (o\_!_/o) (o=|=o) |o\*/o| |o```o| |o| ° |o|
|
|
|
Einic
Supermedlem
    
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
|
 |
« Svar #19 på: august 13, 2008, 13:35:28 pm » |
|
Mine høye seter hadde fester på skinner i gulvplaten, ikke mot midtrøret som fra 73 og oppover. Altså samme fester som min søsters 71 modell. Solgte mine seter for mange år siden, tilpasset Golf 2 GTI seter mot originale skinner. Baksete pute er smalere enn boble, seterygg litt bredere øverst. Kappet og sveiste rammen i seteryggen og lagde bøyler for å låse ryggen øverst. Passer helt ok.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #20 på: august 27, 2008, 21:38:26 pm » |
|
det kom nye seter/innfestinger på 1973 modellene 1303 og1300S alle 1302 skal ha den gamle innfestningen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #21 på: september 07, 2008, 20:43:14 pm » |
|
Jeg har en 1972 vw1302 produsert 8.71. Det er en vanlig 1302 med 1300-motor (AB-blokk).
spm 1: Baklokket mitt har 4 sett lufteriller, er det riktig?
spm 2: Forgasseren er en 31-pict3, er det den som ble levert originalt på denne bilen? Jeg mener å ha lest at 31-pict1 var vanlig på disse bilene, men siden det er en 72-modell så kanskje de hadde oppgradert forgasseren fra den som var original på 1302? Hva er forøvrig forskjellen på 31-pict1 og 31-pict3, syns det er vanskelig å finne god informasjon om sistnevnte.
Baklokket mitt har 4 lufteriller og jeg har 34 pict-3 gasser med nå kan jeg legge til at jeg har en 1302S
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Espen S. Andresen
Supermedlem
    
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo
tlf 94 38 27 88
|
 |
« Svar #22 på: september 07, 2008, 21:08:47 pm » |
|
Min er en sen 71 1302 og har 2 lufteriller (originalt), originalt har den 31pict-3, og det er som du sier, tidlige 71-modeller hadde 31pict-1 og senere hadde 31pict-3. Akkurat når skillet var husker jeg ikke, men har lest det en plass på nettet. Har en 34pict-3 nå, men det er altså ikke originalt på 1302.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
T2man
Supermedlem
    
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog
Termos er bra
|
 |
« Svar #24 på: september 07, 2008, 21:49:39 pm » |
|
Forgasser og motorlokk har ingenting med hverandre å gjøre. 71 modell (aug.70) har 2 lufteriller, mens 72 modell (aug.71) har 4. Verre er det ikke vil nå jeg påstå 
|
|
|
Loggført
|
Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #25 på: september 08, 2008, 18:07:34 pm » |
|
okei;)
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Espen S. Andresen
Supermedlem
    
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo
tlf 94 38 27 88
|
 |
« Svar #26 på: september 12, 2008, 15:15:17 pm » |
|
Forgasser og motorlokk har ingenting med hverandre å gjøre.
- annet enn at Stian K spør om begge deler, og får svar på begge deler. Uten at noen påstår det er en sammenheng  71 modell (aug.70) har 2 lufteriller, mens 72 modell (aug.71) har 4. Verre er det ikke vil nå jeg påstå  Er det ikke? har ikke 71-modell 1302s 4 riller?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #27 på: september 12, 2008, 16:09:13 pm » |
|
joda den har det! tenkte jeg faktisk ikke på!
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Andersen VW56
Supermedlem
    
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold
Min urestaurerte 66 1300
|
 |
« Svar #28 på: desember 23, 2009, 02:24:24 am » |
|
Både 1302 og 1302S har 4 riller på 72 modellene mens på 71 modellene hadde kun 1302S 4 riller men de uten S hadde 2, Det er iallefall det jeg har sett i gamle salgsbrosjyrer og erfart på de bilene jeg har hatt selv gjenom årene.
|
|
|
Loggført
|
Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert 1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine) 1966 VW 1300 boble, sjøblå. 1965 Fiat 1100D beige. 1972 Simca 1100 LS, turkis. 1973 Simca 1100 LS, Rød. 1971 Daf 55, brun 1973 Lada 1500S beige 1983 Mazda 323 automatic lysblå.
|
|
|
Pan
Supermedlem
    
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #29 på: desember 23, 2009, 18:17:46 pm » |
|
Ja tror det er slik. Jeg bare registrerte at min 1302 med 1300-motor har 4 riller, så jeg tenkte at det var 2 muligheter: 1. Baklokket mitt er byttet en gang 2. De leverte 72-modell med 4 riller også på 1300-motor Nå virker det etter all sannsynlighet at det er punkt 1 som er tilfelle  kilden her: http://members.tripod.com/~superkafer/sier følgende om endringer i '71: August 112 2 000 001 Rear window height increased by 40mm, engine lid recieves extra louvres Men om det gjelder 1302 eller 1302s, eller begge, sier den ingenting om. Jeg antar at det her er snakk om biler til markedet i USA, og de fikk bare den største motoren. Da de introduserte flere lufteriller, fjernet de også regnbeskyttelsen på innsiden av motorlokket. Til gjengjeld ble de elektriske komponentene i motoren bedre beskyttet mot fukt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|