mai 04, 2025, 23:19:19 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 6 volt bil med mascot omformer og 12V radio= dynamostøy.....  (Lest 1348 ganger)
Mr. Empiboy
Supermedlem

Vis profil
« på: desember 21, 2009, 15:44:23 pm »

Noen tipps der ute til hvordan jeg blir kvitt dette? Har forøvrig samme problem på 1977 Polo'n også. Ikke videre kult med 12" sub, forsterker og skjulte høytalere når det uler i takt med turtalet på dynamoen ......i Polo'n, bobla har bare radio og en høytaler)........
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Kjell Roar
Supermedlem

Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...

Vis profil
« Svar #1 på: desember 21, 2009, 16:49:54 pm »

Tja... radiostøydempede tennplugghetter evt radiostøydempede tennplugger er en måte, men det var vel å få kjøpt radiostøydemping til antenna før i tida. Var vel noe med en kondensator, husker jeg rett. Gått i glemmeboka, det der.... Hæ
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Pål
Supermedlem

Vestfold

Vis profil
« Svar #2 på: desember 21, 2009, 17:22:29 pm »

i 90% av tilfellene så er det jordinga som er for dårlig. Prøv å legg opp ny, kraftigere jording til dynamoen og flytt spillerens jording, direkte på batteriet. R plugger er også en god idè, om du ikke har det fra før. Du kan også prøve å jorde selve spilleren.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Golfblau
Medlem

Vis profil
« Svar #3 på: desember 21, 2009, 20:14:53 pm »

-og ettersom du nevner forsterker; er det viktig å holde kontroll på signalkablene.
Hold de langt unna strømkabler -ihvertfall de som trekker litt effekt
Lykke til!
Loggført

1960/61 T1
Mr. Empiboy
Supermedlem

Vis profil
« Svar #4 på: desember 21, 2009, 21:55:26 pm »

i 90% av tilfellene så er det jordinga som er for dårlig. Prøv å legg opp ny, kraftigere jording til dynamoen og flytt spillerens jording, direkte på batteriet. R plugger er også en god idè, om du ikke har det fra før. Du kan også prøve å jorde selve spilleren.

Takk.
Da skal jeg grave etter jord i romjula.... Takk for alle tipps.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!