bælan
Medlem
  
Innlegg: 138
Bosted: fetsund
|
 |
« Svar #30 på: januar 03, 2010, 21:25:40 pm » |
|
som dere så på forrige bilde fikk jan rune lagt den ut litt ja, liten filmsnutt av hendelsen å de nye dekka dine i aksjon her freddy, kose deg med fin buss
|
|
|
Loggført
|
1969 bay panel Member of mandagsklubben
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #31 på: januar 03, 2010, 22:44:35 pm » |
|
Innkjøring av piggdekk?  Grattis med standsmessig bil!
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
jaru
Supermedlem
    
Innlegg: 675
Bosted: strømmen
|
 |
« Svar #32 på: januar 04, 2010, 20:19:56 pm » |
|
NO Pigg`s
|
|
|
Loggført
|
if it works don`t fix it Member of mandagsklubben
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #33 på: januar 04, 2010, 20:20:45 pm » |
|
Jes. No pigs in de dekks.
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
Kim Larsen
Seniormedlem
   
Innlegg: 302
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #34 på: januar 05, 2010, 23:14:28 pm » |
|
Freddy,du får ha liiikke tiiiil i morgen.Med kjøreturen fra Strømmen og hjem. Du har BALLER av stål som tar denne turen nå. Men når du kommer hjem har du baller av IS tenker jeg  Tvi tvi mister B.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #35 på: januar 05, 2010, 23:18:12 pm » |
|
Er då god plass til byggtorkar baki denne vel? 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #36 på: januar 05, 2010, 23:31:32 pm » |
|
Badetiss og stålpung! Her er det berre å la det stå til, Kim.  Takk for handelen! Byggtørke? Joda. Skal du ha ei via forumekspress, Tissssssssstlo?
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #37 på: januar 05, 2010, 23:36:19 pm » |
|
Ja du er vist kuldeherda ser det ut til 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
EspenX
Supermedlem
    
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
 |
« Svar #38 på: januar 05, 2010, 23:39:10 pm » |
|
På kalde busshentinger i Nord-Norge har jeg lært meg å sette pris på superundertøy  En sovepose å få igjen varmen i, selv om du ikke har tenkt til å sove, er digg - og kaffeavtale med et bensinselskap (inkluderer også varm sjokolade for sånne som meg som ikke er voksen og har lært å like kaffe ennå). God tur!
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #39 på: januar 06, 2010, 11:23:21 am » |
|
Mange takk, Espen! Er på flyplassen no. Starta friskt med minus 23, men her er det berre minus 10. Så blir det vel minus 50-60 oppi lufta før det blir 20-30 grader varmare på austlandet. Berre luksus!
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
TEH
Supermedlem
    
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag
|
 |
« Svar #40 på: januar 06, 2010, 11:26:18 am » |
|
God tur!
|
|
|
Loggført
|
Mob:92245040
|
|
|
RZR Sune
Medlem
  
Innlegg: 218
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #41 på: januar 06, 2010, 11:53:11 am » |
|
Bra greier Freddy! Steike fin tur du får selv om den er noen drøye blå grader! Lykke til ! Sune
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #43 på: januar 06, 2010, 17:54:55 pm » |
|
Fy fi**a, det var kaldt på Hamar.
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #44 på: januar 06, 2010, 18:22:29 pm » |
|
Fy fi**a, det var kaldt på Hamar.
Slapp av,,det blir nok kaldere 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RuneL
Supermedlem
    
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim
|
 |
« Svar #45 på: januar 06, 2010, 18:24:54 pm » |
|
er da bare rundt 30... ikke noe å klage over enda!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #46 på: januar 06, 2010, 19:22:39 pm » |
|
Merka dei ti ekstra kuldegradene, gitt..
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
Hølby
Supermedlem
    
Innlegg: 1637
Bosted: Gan
Originalt er kult!
|
 |
« Svar #47 på: januar 06, 2010, 20:03:39 pm » |
|
Dette er en tur for et skikkelig mannfolk og ikke for pyser. Respekt!
|
|
|
Loggført
|
 | Mobil: 90828000 Hølby: 1958 Folkevogn m/piler Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell T3 Gipsy Camper 1985 |
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #48 på: januar 06, 2010, 20:47:39 pm » |
|
lykke til på buss-turen din Mr. B
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #49 på: januar 06, 2010, 21:00:21 pm » |
|
Kjør på, Freddy, god tur videre! Skillevegg bak forsetene og gode varmepotter burde kanskje vært påbudt på disse vognene?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #50 på: januar 06, 2010, 21:56:31 pm » |
|
På Otta var det minus 30,3. På Lom har gradstokken tatt kveld. Den viser 42 minus. Til og med girkassa har blitt merkbart tregare! Men no er det berre sjarmøretappen opp til 1000 moh og ned igjen, så er eg heime. Kjenner litt i det no - skoa av på Lom! Og ein kopp kakao.. Mmmm!
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #51 på: januar 06, 2010, 22:03:30 pm » |
|
se å få tett et bilde av den fine turen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EspenX
Supermedlem
    
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
 |
« Svar #52 på: januar 06, 2010, 22:18:24 pm » |
|
Og fortell mer om turen! Hva var førsteinntrykket av bussen, og har det endra seg ettersom du er blitt bedre kjent med den? Alle Bayer er litt forskjellige å kjøre, hvordan er denne i forhold til f.eks. Valgerd? Fortell mann, fortell! (Og kjør forsiktig)
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
Hølby
Supermedlem
    
Innlegg: 1637
Bosted: Gan
Originalt er kult!
|
 |
« Svar #53 på: januar 06, 2010, 22:23:02 pm » |
|
Hvor langt har du igjen?
|
|
|
Loggført
|
 | Mobil: 90828000 Hølby: 1958 Folkevogn m/piler Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell T3 Gipsy Camper 1985 |
|
|
|
holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #54 på: januar 06, 2010, 22:46:26 pm » |
|
Hvor langt har du igjen?
3 - 4 timer sa han på telefon fra Lom,,måtte stoppe varme beina litt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hansi
Supermedlem
    
Innlegg: 521
Bosted: Ørskog
tlf: 949 72 075
|
 |
« Svar #55 på: januar 06, 2010, 22:52:42 pm » |
|
Sier som P.Griffin:This is what's seperates the boys from the men... 
|
|
|
Loggført
|
Member of the  Vintage VW-Club of Møre & Romsdal 67 t1-- 70 westy
|
|
|
Hølby
Supermedlem
    
Innlegg: 1637
Bosted: Gan
Originalt er kult!
|
 |
« Svar #56 på: januar 06, 2010, 23:31:00 pm » |
|
Denne turen glemmer han aldri ;-)
|
|
|
Loggført
|
 | Mobil: 90828000 Hølby: 1958 Folkevogn m/piler Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell T3 Gipsy Camper 1985 |
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #57 på: januar 07, 2010, 00:29:21 am » |
|
Loen no. 40 min igjen. Kald på hæla!
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #58 på: januar 07, 2010, 02:12:10 am » |
|
Finally. Så står go'biten parkert utanfor! Jepp, EspenX. Here goes! Turen starta heimanifrå 10:48 med flyavgang mot Oslo. Men i det vi passerte Store Skagastølstind, dreia flyet kraftig mot høgre. Då tenkte eg at jaggu, der gjekk den turen til helvete.. Men det var berre ei omruting for å plukke på passasjerar som stod fast i Førde. Bur man slik til, må man tåle melkerute.. Jeje. Kva er vel ein time ekstra..? Kom over ein taxisjåfør på Lillestrøm som ikkje hadde vore på Strømmen på lang lang tid, så det tok litt tid å lokalisere lokasjonen der bilen stod! Forresten bra at bilen stod ute, for det mangla tydligvis nummer på huset.. Første som møtte meg, var dette synet. Og bilder yter aldri rettferdighet! Duverden..
 DSCF0270.jpg (23.56 KB. 320x240 - vist 246 ganger.)
 DSCF0271.jpg (24.99 KB. 320x240 - vist 215 ganger.) Men så var det dette med strøm, då.. Det var det plenty lite av - men det gjekk berre 5 minutt før hjelp var på plass. Imponerande! Det første som slo meg med denne, var at det var plent umulig å finne "fri" på girkassa. Trur den olja må ha minna meir om lønnesirup enn olje dei første 3-4-5 mila.. Dette resulterte i ikkje heilt imponerande "handling" av underteikna i byggefeltet til Jaru.. Jaru - om folk såg på galskapen - berre sei at "han var vestlending". Det brukar å fungere.. Ut på veien - og det slo meg tidleg at dette kom til å bli ein forholdsvis kald tur. Oljetempen bevega seg over 50 grader EIN gang i løpet av heile turen, og det var på vei NED fra Strynefjellet. Antar at det var pga. dei 4 tunnellane - der lufttemperaturen nok var 25-35 grader høgare enn på utsida. Men eg fekk då av-isa alle rutene på det stykket.. Og Jon Bjerke, om du les dette her; Eg er heilt enig! Men jaggumeg sug det oppover til Lillehammer og omegng óg, når det er kaldt! Det lokket som låg over Mjøsområdet i dag - der var det rått og kaldt! Faktisk så kaldt at det måtte etast pølse i Brumunddal.. óg.. Det andre som slo meg, var at styringa blei vanvittig påvirka av kuldegradene. Vanlige svingar gjekk heilt greit, men rundkøyringar og hårnålssvingar var eit lite helvete å komme igjennom. Kanskje litt pga. den vesle diameteren på rattet, men herrefred så treigt ting gjekk.. Men eg kjente at i nokre minuttar etter tunnellane på Strynefjellet, så var den laus og fin på rattet. Det tredje som slo meg, var at bilen er litt stompete. Valgerd - i originalhøgd - var meir duvete og tok ujamnhetar langt bedre, men det er ikkje heilt ueffent med senka bil.. Sjølv på humpete vestlandsveiar. Spesielt ikkje MODERAT senka bil. Det blir det beste fra to verdenar.. Det fjerde som slo meg var at bilen jf. speedometeret turtallsmessig trivs best rundt 80 km/t. På GPS'en tilsvarte dette rundt 71-72 km/t. Blir fort ei sinke i trafikken då, men dette har vel litt med dekkdimensjon å gjere. Det aller siste som slo meg på turen, var terskelen for å stoppe og ta bilder. Den var høg! Sikkert enklare når ein er to om "beinet", så der synda eg ganske grovt. Såpass grovt at eg stoppa i Olden for å ta bilder av bilen utanfor Moods of Norway.
 DSCF0282.jpg (26.06 KB. 320x240 - vist 208 ganger.)
 DSCF0282.jpg (26.06 KB. 320x240 - vist 185 ganger.)
 DSCF0285.jpg (23.01 KB. 320x240 - vist 197 ganger.) Og sist - men ikkje minst. Påkledning er alfa og omega!
 DSCF0279.jpg (20.73 KB. 320x240 - vist 190 ganger.) Hugsa heldigvis å ta den av for kvart stopp på bensinstasjonar.. Elles hadde eg vel havna på nyhetane. Alt i alt - DRITA fornøgd. Dette blir det ferie- og kosebil av.
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
bay crewcab
Seniormedlem
   
Innlegg: 374
Bosted:
|
 |
« Svar #59 på: januar 07, 2010, 08:59:21 am » |
|
Godt å se deg vel hjemme. Ble litt engstelig for tempen du skulle kjøre i når jeg var ute hos deg med kabler. Rå tur!
|
|
|
Loggført
|
Member of mandagsklubben Member of Ultimate Street Bays Bronze 2011, silver 2012 and gold 2015 in USB
|
|
|
|