juni 20, 2025, 22:34:23 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Tommelfingerregel for Justering av Clutchvaieren..
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Tommelfingerregel for Justering av Clutchvaieren.. (Lest 1134 ganger)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
Tommelfingerregel for Justering av Clutchvaieren..
«
på:
desember 29, 2009, 21:51:48 pm »
Jeg bare lurer til på dette med justering av clutsjvaieren...
Skal ha inn my motor i morra, og vil derfor justere litt deretter..
Hvor mye slakk skal det være på pedalen?
Noen tips om hvordan få dette justert noenlunde?
Mvh Rikard
Loggført
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970
Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
Sv: Tommelfingerregel for Justering av Clutchvaieren..
«
Svar #1 på:
desember 29, 2009, 23:07:34 pm »
Juster den dit den føles god. ikke for slapp og ikke for stram wire. Skal jo ikke stå i spenn.
Loggført
Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Facebook.com/HerbieMemorialRun
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
Sv: Tommelfingerregel for Justering av Clutchvaieren..
«
Svar #2 på:
desember 29, 2009, 23:59:10 pm »
Regelen er 20mm slark på toppen av pedalen. Bruk ein linjal og sett den på spissen av pedalen mens du held den inne til du kjenner motstand, så slepp du ut pedalen og samtidig passar på å ikkje flytta linjalen, då registrerar du kor mykje slark det er. Men eg har sjølv opplevd å måtta stramma mykje meir, fordi trøstelageret tok borti clutchen, men det gjelder ikkje i ditt tilfelle
Loggført
-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...