Frode
Supermedlem
    
Innlegg: 973
Bosted: Ås
|
 |
« på: januar 04, 2010, 12:59:01 pm » |
|
Hva er best/gir mest effekt økning av 2 stk enkle 34 mm gassere eller 1 stk dobbel 40 mm gasser.
dette skal på en orginal 1600 motor
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #1 på: januar 04, 2010, 21:15:47 pm » |
|
Hva er best/gir mest effekt økning av 2 stk enkle 34 mm gassere eller 1 stk dobbel 40 mm gasser.
dette skal på en orginal 1600 motor
ville tro to dobble gir mer enn 2 enkle. etter det jeg har lest KAN 2 dobble gi mellom 5-10 hk ekstra. med riktig tenning justert og godt justerte gassere kan du jo være heldig...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #3 på: januar 04, 2010, 21:19:06 pm » |
|
Da ville jeg tatt to enkle  Mye tøffere  hehe
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Frode
Supermedlem
    
Innlegg: 973
Bosted: Ås
|
 |
« Svar #4 på: januar 04, 2010, 21:20:23 pm » |
|
og ennå tøffere kanskje med 2 stk dobble  Men var ikke det jeg lurte på nå da 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Stein.H
Seniormedlem
   
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord
|
 |
« Svar #5 på: januar 05, 2010, 02:42:10 am » |
|
På en orginal motor vil du nok klare deg bra med en totrinns midtmontert gasser,dobble gassere trenger stadig justering/synkronisering og krever da en del kunnskap og verktøy...Gå for det enkleste 
|
|
|
Loggført
|
Tlf 92062314
|
|
|
Frode
Supermedlem
    
Innlegg: 973
Bosted: Ås
|
 |
« Svar #6 på: januar 05, 2010, 08:51:40 am » |
|
Takk for svaret :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kim Larsen
Seniormedlem
   
Innlegg: 302
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #7 på: januar 05, 2010, 16:44:36 pm » |
|
Hvis du skal ha en midtmontert dobbel gasser på motoren i Ovalen.Så må du bygge ut motorlokket ditt. Dårlig med plass,luftfilteret går i lokket.Kan hende det går på det berømte håret hvis du kjører uten filter. Basert på egne erfaringer fra år 2000.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Frode
Supermedlem
    
Innlegg: 973
Bosted: Ås
|
 |
« Svar #8 på: januar 05, 2010, 16:48:19 pm » |
|
Ok.........bedre med 2 stk dobble da?.........eller er det like dårlig plass da?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #9 på: januar 05, 2010, 18:27:30 pm » |
|
Spørs på type gasser og innsug.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Frode
Supermedlem
    
Innlegg: 973
Bosted: Ås
|
 |
« Svar #10 på: januar 05, 2010, 18:37:47 pm » |
|
hva passer da.....hvilke typer ;-)?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #11 på: januar 05, 2010, 18:47:53 pm » |
|
IDF, DRLA, ICT passer i alle fall på noenlunde korte innsug.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Frode
Supermedlem
    
Innlegg: 973
Bosted: Ås
|
 |
« Svar #12 på: januar 05, 2010, 18:49:44 pm » |
|
EMPI gasserne passer ikke?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #13 på: januar 05, 2010, 18:51:17 pm » |
|
Det burde dem siden de bare er kopier av overnevnte.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pan
Supermedlem
    
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #14 på: januar 05, 2010, 18:51:25 pm » |
|
Rett på meg om jeg tar feil, men jeg mener å ha lest at vanndreneringa i motorrommet på en oval er slik at man med doble gassere gjerne får vann rett ned i forgasserne hvis bilen står ute i regnvær, slik at man får vann i motorolja? Er jo isåfall også noe å tenke over.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TEH
Supermedlem
    
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag
|
 |
« Svar #15 på: januar 05, 2010, 19:06:21 pm » |
|
Er d ikke litt overkill med to dobble på en std 1600? Hadde vel vert bedre med to enkle 34, ala baby dells? Men for all del,hvis du i fremtiden skal trimme mere.
|
|
|
Loggført
|
Mob:92245040
|
|
|
Frode
Supermedlem
    
Innlegg: 973
Bosted: Ås
|
 |
« Svar #16 på: januar 05, 2010, 19:09:44 pm » |
|
hadde tenkt å bytte kam og 1641 sylindere.....1,25:1 vipper ny eksos ,009 fordeler
det som er planen i framtiden
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #17 på: januar 05, 2010, 19:48:26 pm » |
|
Ett løp pr. innsugskanal er jo sjelden feil... Man må jo ha halsringer og dyser som står i stil...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #18 på: januar 06, 2010, 23:02:32 pm » |
|
Jeg vile gått for et sett med forholdsvis små dobble. Hadde en lett trimma 1600 med to enkle solex gassere. Gikk som en drøm, og ikke noe plunder. Satte deretter inn to doble 40 dellorto, med passende dyser og halsringer. Gikk mye bedre, og like lite plunder.  Er ikke noe selvfølge at man må drive å skru annenhver kilometer, selv om man har to doble forgassere. Men man må gjøre det skikkelig første gangen.  Trenger heller ikke noe spesialverktøy.. Skal du ha en dobbel på midten, har jeg hørt at du bør ha god forvarming iallefall. Er visst fare for dråpedannelse i det lange innsuget. Dette har jeg aldri erfart selv, siden jeg ikke har hatt sånt oppsett. Lykke til... Petter'n.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|