|
brm
Supermedlem
    
Innlegg: 556
Bosted:
|
 |
« Svar #1 på: februar 04, 2010, 22:01:21 pm » |
|
Jeg må legge til at den gjerne kan være matt!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tomv
Medlem
  
Innlegg: 186
Bosted: Norheimsund
|
 |
« Svar #2 på: februar 04, 2010, 22:14:09 pm » |
|
Nå har jeg bidratt med mitt for å berike landet, så nå får du bidra litt!
|
|
« Siste redigering: februar 04, 2010, 22:17:10 pm av tomv »
|
Loggført
|
|
|
|
brm
Supermedlem
    
Innlegg: 556
Bosted:
|
 |
« Svar #3 på: februar 04, 2010, 22:21:03 pm » |
|
Ingen ting å utsette på ditt bidrag nei! Har et vrak av en gammal en uten tak som jeg regner som mitt bidrag når han blir ferdig. Den drømmer om å bli som "svanen" over
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sem
|
 |
« Svar #4 på: februar 04, 2010, 23:45:54 pm » |
|
Skal du ha på en ducktail også 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #5 på: februar 05, 2010, 01:01:16 am » |
|
Da ville jeg heller gått for den brune danske....den kan det nok prutes heftig på nå og den er ikke så verst...selv om den trenger mye omsorg.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #6 på: februar 05, 2010, 01:32:47 am » |
|
Amerikanere asså.....New paint and trim....90% of the rust repairs were done in the 80,s but could use some more in the heater channels iunder the rear seat and up by the front of the car.
Vil tro dette er et glansbilde. Fint lant ifra, men langt i fra fin.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #7 på: februar 05, 2010, 01:53:25 am » |
|
Kååååååååm igjen brm! http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=811077Jeg er sikker på at denne kan prutes til 22K EUR... Og da har du den på skilter her hjemme for en sum du kan ...... halvere også tørre å fortelle til kona. Totalt sett kommer prosjektet du har i garasjen til å bli like dyrt... også vil den vel kanskje aldri føles helt-helt riktig? Go for it... "Det er deilig å være dansk split cab i Norge"...
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
brm
Supermedlem
    
Innlegg: 556
Bosted:
|
 |
« Svar #8 på: februar 07, 2010, 01:15:28 am » |
|
Joda, den vil føles helt riktig...... for meg! Bilen "kjøpte" jeg i 85 for den nette sum av ca 3- 4000. Har satt bort sveising av skjermer + banking av nye forterkninger(Thomas). Jeg tror bilen har kommet opp i den nette sum av ca 25000. Og nå står karosseriet på hjul med riktig døråpning og det meste sveiset. Jeg skal kun ha en rustfri, kjørbar doning. Akkurat som jeg husker disse gamle på begynnelsen av 70 tallet. Bilen til Brezelf sto hvit og fin(garantert oppsparkla) nede hos politibetjent ottosen i skolegata i sarp. Og oppe hos Knut Rustan på Oppsund sto det en hvit 54 cab(tror Ole, Kodal har fragmentene fra denne) som daglig ble benyttet. Denne hadde rallydash og petriratt. Originale felger fremme og spacere samt svarte/ blanke opel rekord felger bak. Det var denne 54 cabben som fikk brm til å gå i drømme modus. Dessuten er vel bilen din kanskje minst like bra som den danske, og da har jeg vel halvert halvparten...., og slipper å spørre kona!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sem
|
 |
« Svar #9 på: februar 07, 2010, 12:47:35 pm » |
|
Skal bli morro å se arbeidet videre framover. Jeg husker når jeg så bilen første gang. Den var i atomer. Nå er jo bilen nesten ferdig rustsveiset. Du får si ifra når du skal starte med kallesjen ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
brm
Supermedlem
    
Innlegg: 556
Bosted:
|
 |
« Svar #10 på: februar 07, 2010, 12:50:45 pm » |
|
Jeg glemte å fortelle at 54 hadde fått nye fine kanaler engang på slutten av 60. Det var nok nye originale, selvfølgelig utelot man den unødvendige forsterkningen. I samme sleng monterte man karosseriet på ei god bunnplate som egentlig tilhørte en 54 rag. Bilen som jeg tror tilhører Brezelf(51 cab) hadde et problem med en kileformet døråpning. Denne ble reparert av Fingarsen i st Mariegate. En kile ble sveiset inn og det hele rettet med sparkel. Sparkling og finretting samt lakkering ble utført av Strømnes(lokal forhandler av DKV og MZ, også i St Marie gt). Man gjorde kanskje mye rart, men du verden det var sjarmerende biler allikevel.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
brm
Supermedlem
    
Innlegg: 556
Bosted:
|
 |
« Svar #11 på: februar 07, 2010, 13:13:08 pm » |
|
Joda sem må nok snart ha litt hjelp når stativet må monteres for videre tilpassninger. Skal nok si ifra.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sem
|
 |
« Svar #12 på: februar 07, 2010, 13:14:37 pm » |
|
Det tror jeg på. Bare ikke gjør det klokka 5 på morran på en lørdag 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
brm
Supermedlem
    
Innlegg: 556
Bosted:
|
 |
« Svar #13 på: februar 07, 2010, 13:24:38 pm » |
|
skal prøve og vise hensyn
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sem
|
 |
« Svar #14 på: februar 07, 2010, 14:02:43 pm » |
|
Er det rumpa du har litt sveising igjen?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sem
|
 |
« Svar #15 på: februar 07, 2010, 14:03:31 pm » |
|
Legg ut litt bilder av gammer'n da vel
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|