mai 05, 2025, 01:20:08 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Snikk-snakk
>
Vakum og Weber nyskjerrighet.
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Vakum og Weber nyskjerrighet. (Lest 1846 ganger)
BrorHund
Medlem
Innlegg: 184
Bosted: Oslo
Vakum og Weber nyskjerrighet.
«
på:
februar 14, 2008, 11:23:13 am »
Er det noen som kan fortelle meg litt om vakumsystemet? Hvordan fungerer vakumklokka? Hva er vakumet til? Kan man fjerne vakumet? Vakum på forskjellig oppsett med forskjellig gasser/fordeler? Stift/stiftløs, har dette noe å si? etc.
Utgangspunktet er 1600 med solex 34-3.
Og ja, snuser litt på Weber. Råd og info om dette?
Loggført
1957 Karmann Ghia Lowlight
BrorHund
Medlem
Innlegg: 184
Bosted: Oslo
Sv: Vakum og Weber nyskjerrighet.
«
Svar #1 på:
februar 17, 2008, 16:12:01 pm »
Ingen?
Loggført
1957 Karmann Ghia Lowlight
Syncronaut
Supermedlem
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim
Sv: Vakum og Weber nyskjerrighet.
«
Svar #2 på:
februar 18, 2008, 00:51:33 am »
Det er nok mange som kunne forklart litt omkring dette, men det er nokså basic motorkunnskap. Kanskje du skulle google litt, så finner du nok gode sider hvor du kan lese litt omkring både dette og mer til som kan være interessant...
Loggført
Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
JTWE
Supermedlem
Innlegg: 2198
Bosted:
Sv: Vakum og Weber nyskjerrighet.
«
Svar #3 på:
februar 18, 2008, 11:39:47 am »
http://auto.howstuffworks.com/ignition-system4.htm
Du finner mye på nett, så leter du litt kan du lese til du stuper. Thesamba forumet er meget bra
www.thesamba.com
Kort forklart er vakumklokka der for å justere tenningstidspunktet i forhold til motorlast.
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...