Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« på: februar 14, 2010, 23:55:44 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Pitt
Supermedlem
    
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal
oppdal så klart
|
 |
« Svar #1 på: februar 15, 2010, 00:26:54 am » |
|
Står da utenlands !! Går d an å få den på norsk å på dialekt ??  Pitt
|
|
|
Loggført
|
E ha kasta mange sånne !
Tlf 90834700
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #2 på: februar 15, 2010, 00:29:02 am » |
|
Bildene er på Norsk!
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Pitt
Supermedlem
    
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal
oppdal så klart
|
 |
« Svar #3 på: februar 15, 2010, 00:46:23 am » |
|
Ja såg d !!
Pitt
|
|
|
Loggført
|
E ha kasta mange sånne !
Tlf 90834700
|
|
|
EspenX
Supermedlem
    
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
 |
« Svar #4 på: februar 15, 2010, 01:35:04 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #5 på: februar 16, 2010, 10:34:25 am » |
|
Studerte en av mine litt i går, ganske utrolig at man kan få så fin finish bare ved å klabbe til alublokka 58 ganger! 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
FUSENTAST
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted:
Trønder i eliksir
|
 |
« Svar #6 på: februar 16, 2010, 11:08:29 am » |
|
dETTE minner meg om hvordan de første stålvaskene ble laget....
Da gikk man også ut fra noe helt annet og lagde kunst av det.
For sammenligning forøvrig.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #1
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
    
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!
|
 |
« Svar #7 på: februar 16, 2010, 12:34:04 pm » |
|
Å jeg som trodde disse var støpt på vanlig måte!!!
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #8 på: februar 16, 2010, 12:45:38 pm » |
|
Pokker...nå fikk jeg lyst på orginale Fuchs... 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #9 på: februar 16, 2010, 14:16:29 pm » |
|
Studerte en av mine litt i går, ganske utrolig at man kan få så fin finish bare ved å klabbe til alublokka 58 ganger!
Betyr dette att orginale fuchs er banka ut av den kladden til høgre der?? 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #10 på: februar 16, 2010, 14:33:32 pm » |
|
Jepp, de banket ut senteret først, og så valset de ut bredden på banen til slutt, slik jeg forstår det.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
GeirH
Supermedlem
    
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.
|
 |
« Svar #11 på: februar 16, 2010, 14:41:19 pm » |
|
Jepp, de banket ut senteret først, og så valset de ut bredden på banen til slutt, slik jeg forstår det.
Stemmer det, så dette på TV om dagen, riktignok ikke Fuchs felger da. Er det samme produksjonsmåten på alle disse repro felgene i dag tro, eller er de støpt?
|
|
|
Loggført
|
Har laaang VW-pause.
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
    
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!
|
 |
« Svar #12 på: februar 16, 2010, 15:19:21 pm » |
|
Helt sikkert IKKE gjort på denne måten.
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #13 på: februar 16, 2010, 15:36:43 pm » |
|
Repro felgene er støpt... poenget med dem er at de skal ligne, ikke at de skal ha de samme fysiske egenskapene. En på loungen sa: "you can fold one like a taco and fix it like nothing ever happen'd." Sier litt om den skjulte sikkerheten på originalene.
Noen som vet hvorfor støpte felg veier så mye mer? Original felgene til Audi'n min er også smidd, og heller ikke de veier noe å snakke om.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
    
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!
|
 |
« Svar #15 på: februar 16, 2010, 15:49:51 pm » |
|
Tipper svaret er at man ikke trenger like mye godstykkelse ved slik felgbaking som ved støping. Støping er jo som kjent noe real dritt da det er sprøtt som pokker. Derfor tipper jeg godstykkelsen også må økes for å oppnå samme styrke som på en smidd felg. Men jeg er langt fra sikker.....
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
Soddli
Seniormedlem
   
Innlegg: 413
Bosted: Levanger
|
 |
« Svar #16 på: februar 16, 2010, 17:34:13 pm » |
|
Håper dette får folk til å bruke repro-fuchs på vw, og ekte fuchs på Porsche nå da...ille at feks mange 67s mangler 4,5 fuchs mens det kryr av de i vw miljøet. Jepp...huet på stabben 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #17 på: februar 16, 2010, 17:59:34 pm » |
|
Håper dette får folk til å bruke repro-fuchs på vw, og ekte fuchs på Porsche nå da...ille at feks mange 67s mangler 4,5 fuchs mens det kryr av de i vw miljøet. Jepp...huet på stabben  http://www.porsche-club-norge.no/diskusjon/index.php 
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Soddli
Seniormedlem
   
Innlegg: 413
Bosted: Levanger
|
 |
« Svar #18 på: februar 16, 2010, 18:20:48 pm » |
|
Takk Henning, det forumet visste jeg ikke om  Men jeg er nå faktisk så sær at jeg synes det er ille og gå fra deilige 5x205 til nymotens 5x130 på ei boble og samtidig bruke orginale Fuchs. Jeg elsker Fuchs....på Porsche Og ja....jeg vet ikke mange er enige her. Men da har jeg fått sagt det 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #19 på: februar 16, 2010, 23:02:50 pm » |
|
Holder meg til nyere ræl som dials og cup, så slipper vi krangle Thomas Men jeg er nå faktisk så sær at jeg synes det er ille og gå fra deilige 5x205 til nymotens 5x130 på ei boble og samtidig bruke orginale Fuchs. Jeg elsker Fuchs....på Porsche Og ja....jeg vet ikke mange er enige her. Men da har jeg fått sagt det 
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Soddli
Seniormedlem
   
Innlegg: 413
Bosted: Levanger
|
 |
« Svar #20 på: februar 16, 2010, 23:11:01 pm » |
|
Holder meg til nyere ræl som dials og cup, så slipper vi krangle Thomas Men jeg er nå faktisk så sær at jeg synes det er ille og gå fra deilige 5x205 til nymotens 5x130 på ei boble og samtidig bruke orginale Fuchs. Jeg elsker Fuchs....på Porsche Og ja....jeg vet ikke mange er enige her. Men da har jeg fått sagt det  Flott det Arild:-) Lurer på om ekte hollow spoke turbo-cup er like ettertraktet om 30 år.?..... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #21 på: februar 17, 2010, 01:36:40 am » |
|
Klarer boblefolket skaffe dem med sitt nettverk så bør Porschefolkene klare å skaffe dem med sitt  Spøk til alvor: 5 x 205 er en herlig boltsirkel - helt enig med Soddi  Håper dette får folk til å bruke repro-fuchs på vw, og ekte fuchs på Porsche nå da...ille at feks mange 67s mangler 4,5 fuchs mens det kryr av de i vw miljøet. Jepp...huet på stabben 
|
|
« Siste redigering: februar 17, 2010, 01:42:27 am av TomR »
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #22 på: februar 17, 2010, 01:46:09 am » |
|
Når den jevne Porsche eier er så akterutseilt at han selger godhjulene for å kjøpe hot-shit så kan de skylle seg selv... Egentlig er det hyggelig å tenke på at jeg har delfinansiert 17" cup på en -67s... og på to -70 modeller... muligens står det en 914-6 på bukker en plass også... eller har den 17" CUP???
Hare for suppe!
|
|
« Siste redigering: februar 17, 2010, 16:45:53 pm av JHU »
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Soddli
Seniormedlem
   
Innlegg: 413
Bosted: Levanger
|
 |
« Svar #23 på: februar 17, 2010, 11:01:12 am » |
|
Flink du JHU  Men hva skal Porsche-eierne skylle seg med....brennvin, gøy-saft.....eller hva med....hot-shot...? Hare for biff......
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #24 på: februar 17, 2010, 12:15:03 pm » |
|
På en 914-6 må da det minste man kan sette på være 19" - ska det værra, så ska det værra!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
|