mai 04, 2025, 02:16:45 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bredding av stålfelger.  (Lest 1382 ganger)
Ketil S.
Supermedlem

Vis profil

« på: februar 22, 2010, 10:59:14 am »

Har en -63 T1 med org.skjermbredde. Hva vil være mest gunstigste bredde på felger. Bilen skal senkes et par hakk bak slik at hjul cambres inn. Har 2 supre BMW stålfelger jeg tenkte å bruke banen på, disse mener jeg er 7-7 1/2". Vil dette gå fint eller burde jeg gå for større bredde ??
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Mr. Empiboy
Supermedlem

Vis profil
« Svar #1 på: februar 22, 2010, 11:16:24 am »

Husk at bredden på felgen IKKE er total utvendig bredde, men derimot målt innvendig på kanten som holder dekket fast. Sjeldent at en moderne personbil har så brede stålfelger orginalt som det du sier. Det vanligste er 6-6,5"

På bildet under ser du versjon 1 av bobla mi.

Her har jeg satt baner fra 7" 4x4 whitespokefelger på boblesenter. Bilen har korte aksler og felgene er breddet bare utover grunnet liten plass på innsiden. Med denne kombinasjonen, 1 ytterhakk senk og 195/65 dekk på 7" felgene så hadde jeg ca 8mm klaring til skjermkanten. Senker du mere får du mere klaring og med lavere dekk kan du fint ha 8" ellrt 9" felger. Men allt avhenger av hvilket utsende du måtte ønske Glad
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Mr. Empiboy
Supermedlem

Vis profil
« Svar #2 på: februar 22, 2010, 11:21:09 am »

Ennå et bilde.......

Identiske felger men mere senk og 195/50 dekk

Loggført

Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Mr. Empiboy
Supermedlem

Vis profil
« Svar #3 på: februar 22, 2010, 11:23:39 am »

Samme bilen, lik senk, lik dekkdimensjon men andre felger...... disse er ca 6,9" brede.

« Siste redigering: februar 22, 2010, 11:49:12 am av Mr. Empiboy » Loggført

Ketil S.
Supermedlem

Vis profil

« Svar #4 på: februar 22, 2010, 13:39:23 pm »

Nice. Det kan godt være som du sier. Husker ikke eksakt bredden på stålfelgene, men det kan nok være at de ikke er mer enn 6 1/2.
Uansett så ser jo dette bra ut, mer enn nok for meg.
Takker for info og bilder.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!