LOBOPAPPA
Supermedlem

Senkepøbelens far.
|
 |
« Svar #90 på: september 05, 2010, 22:12:11 pm » |
|
Nostalgiske vibber Baron!! Min første bil var 64mod boble ,fenderless med ZoomPipe og GT ratt, sveiva ned ruta for å nyte lyden i tunneller!!  men det var i 1982... Du tar godt vare på bror din du! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #91 på: september 12, 2010, 21:52:41 pm » |
|
Nostalgiske vibber Baron!! Min første bil var 64mod boble ,fenderless med ZoomPipe og GT ratt, sveiva ned ruta for å nyte lyden i tunneller!!  men det var i 1982... Du tar godt vare på bror din du!  zoomtube gtratt og breifelg er jo grunnpakka for en fersk bobleråner  takk for det, må holde rekrutteringa igang vettu 
|
|
|
Loggført
|
 original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #92 på: september 12, 2010, 22:04:15 pm » |
|
update oval 55 etter scc der jeg måtte stå i rett og få buddyreprimande for å kjøre for blank bil  har dette prosjektet fått litt fortjent oppmerksomhet. deling av flyndre/karross med påfølgende lakking i nydelig mattsvart farge.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pitt
Supermedlem

oppdal så klart
|
 |
« Svar #93 på: september 12, 2010, 22:22:33 pm » |
|
Gale møring !!!!  Pitt
|
|
|
Loggført
|
E ha kasta mange sånne !
Tlf 90834700
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #94 på: september 12, 2010, 22:43:57 pm » |
|
MEAN! Konge d her 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #95 på: september 12, 2010, 23:57:33 pm » |
|
Detta her toppar jo heile fenomenet "garasje lakking 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
LOBOPAPPA
Supermedlem

Senkepøbelens far.
|
 |
« Svar #96 på: september 13, 2010, 21:41:07 pm » |
|
Vakkert Baron! Ska bli et rått tilskudd te VolksWest parken ta her 
|
|
« Siste redigering: september 13, 2010, 21:43:33 pm av LOBOPAPPA »
|
Loggført
|
|
|
|
Adax (Buskebil)
Seniormedlem

"Aeris tepesco plebis plaustrum"
|
 |
« Svar #97 på: september 14, 2010, 09:10:35 am » |
|
update oval 55 etter scc der jeg måtte stå i rett og få buddyreprimande for å kjøre for blank bil  har dette prosjektet fått litt fortjent oppmerksomhet. deling av flyndre/karross med påfølgende lakking i nydelig mattsvart farge. Nydelig, det er så en får tårer i øynene 
|
|
|
Loggført
|
 Dare to be different. "Aeris tepesco plebis plaustrum"
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #98 på: september 15, 2010, 00:56:53 am » |
|
pitt,det er jeg som er frisk,dette har vi diskutert lobo,vel vi får se hva du drar ut av garasjen neste sommer, noe kongelig på gang der og  tistlo, denne lakkboksen er perfekt, gir bilen et snev av skogsfrisk og en touch av fluer  svend, gøy med masse rare biler på cruising, ikke sant  buskeroar,ikke gråt...enda  vel bilen er rustfri, og det er verdens beste utgangspunkt for hvasomhelst. så får vi se hva det blir av dette til slutt har begynt på motor,(som viste seg og være 2275 istedenfor 2180 som selger sa).har sjekket litt bakgrunnshistorikk,den ble bygd på 90 tallet,ny scat veiv,ukjent kam,t4 oljekjøler,eksternt oljefilter,originaltopper portet av en rallycrosskar,dellorto 40 drla,blokk og topper maskinert av en (flink)skoleelev,den er ikke fullflowet, motoren er ikke kjørt,kun startet.. og på toppen av kransekaka så skal jeg begynne å fikle på den...... så her er det forskjellig som må gjøres før jeg tør å teste den ut.. spennende... det jeg er i gang med nå er: montere viftehus med doghouse tilpasset t4 oljekjøler rep av pluggjenger på et plugghull feste løs sylinderbolt matchporte innsug montere wbx tenning ny dynamo gasserstag krysse fingre før oppstart opplysning til lovens lange arm, denne motoren skal kun brukes til kjøring på godkjent bane, originalmotor på 1100 kubikk blir montert for kjøring på offentlig vei. skulle dere finne på å komme på besøk for å kontrollere, ring et par timer i forveien så jeg rekker å sette på kaffe  noen "Før" bilder
|
|
« Siste redigering: september 15, 2010, 02:08:44 am av RødeBaron »
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #99 på: september 15, 2010, 15:53:31 pm » |
|
pm 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #100 på: oktober 23, 2010, 22:12:57 pm » |
|
update 55 gått sakte på vwfronten for tida,men noe har blitt gjort: fått plassert karossen på bunnplata,men ikke bolta fast enda, motoren har fått litt oppmerksomhet men noe detaljering gjenstår, panser har fått gassdempere,den originale greia var bare irriterende... takgrinda har fått en shining,hjemmeblanda beisfarge.. mahogny og kirsebær,samt at jeg korta inn de fremste festene for å få litt "stuk" på grinda  neste blir å feste kaross, dra nytt ledningsnett/koble elektrisk,og starte på interiøret.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kona hans
Juniormedlem

|
 |
« Svar #101 på: oktober 23, 2010, 23:10:54 pm » |
|
Matt lakk er kjempetøft på boble. Men hvorfor skal "alle" ha sort? Av samme årsak som at "alle" skal ha fuchs kansje?
|
|
|
Loggført
|
-1957 ovalkaroseri på 58 plate. -Polo 1977.
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #102 på: oktober 23, 2010, 23:35:51 pm » |
|
Fordi det er fett. Thumbs up Baronen! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pitt
Supermedlem

oppdal så klart
|
 |
« Svar #103 på: oktober 23, 2010, 23:38:01 pm » |
|
Bra me Fett en gang i blant sjø Lobo !
Pittn
|
|
|
Loggført
|
E ha kasta mange sånne !
Tlf 90834700
|
|
|
kona hans
Juniormedlem

|
 |
« Svar #104 på: oktober 23, 2010, 23:45:32 pm » |
|
Fordi det er fett. Thumbs up Baronen!  Da vet jeg det 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #105 på: oktober 23, 2010, 23:51:11 pm » |
|
Bra me Fett en gang i blant sjø Lobo !
Pittn
Veit da d! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #106 på: oktober 24, 2010, 00:23:15 am » |
|
Grunnen til at fargevalget ble mattsvart er at det har vert signaturfargen på "dirty projects" siden tidenes morgen... selvfølgelig finnes det wannabees her også men det avsløres fort,som en på forumet her har presisert"the dewil`s in the details".... kommer det fra hjertet eller er det mainstream? vel, følg med på tråden,bilen er langt fra ferdig.... Besserwissere kan gjerne komme med sleivspark,men da bør de ha et eget prosjekt til skue så vi får se om det er baller bak utsagna...
|
|
« Siste redigering: oktober 24, 2010, 00:25:17 am av RødeBaron »
|
Loggført
|
|
|
|
kona hans
Juniormedlem

|
 |
« Svar #107 på: oktober 24, 2010, 00:31:52 am » |
|
Grunnen til at fargevalget ble mattsvart er at det har vert signaturfargen på "dirty projects" siden tidenes morgen... selvfølgelig finnes det wannabees her også men det avsløres fort,som en på forumet her har presisert"the dewil`s in the details".... kommer det fra hjertet eller er det mainstream? vel, følg med på tråden,bilen er langt fra ferdig.... Besserwissere kan gjerne komme med sleivspark,men da bør de ha et eget prosjekt til skue så vi får se om det er baller bak utsagna...
Rolig nå PS: Jeg har ikke baller, men eget prosjekt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #108 på: oktober 24, 2010, 00:39:12 am » |
|
hvorfor provosere for så å si "rolig nå?" Pisspreik av rang, skjønner godt at du ikke har baller.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kona hans
Juniormedlem

|
 |
« Svar #109 på: oktober 24, 2010, 00:43:56 am » |
|
hvorfor provosere for så å si "rolig nå?" Pisspreik av rang, skjønner godt at du ikke har baller.
Beklager. Men jeg prøvde i utgangspunktet ikke å provosere. Heretter skal jeg holde meg LANGT unna denne tråden. Lykke til med et kult prosjekt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #110 på: oktober 24, 2010, 00:56:25 am » |
|
Matt lakk er kjempetøft på boble. Men hvorfor skal "alle" ha sort? Av samme årsak som at "alle" skal ha fuchs kansje?
du er velkommen i garasjen min, men jeg er er fintfølende for bitchy kommentarer ang. bilen min 
|
|
« Siste redigering: oktober 24, 2010, 21:31:21 pm av RødeBaron »
|
Loggført
|
|
|
|
LOBOPAPPA
Supermedlem

Senkepøbelens far.
|
 |
« Svar #111 på: oktober 25, 2010, 12:54:35 pm » |
|
Den grinda me stuk blei HYLSEXY  Glær oss te premieren på dette "Baronbygge"! Trur i lakka Baybussen mattsvart i.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kona hans
Juniormedlem

|
 |
« Svar #112 på: oktober 25, 2010, 21:11:35 pm » |
|
Den grinda me stuk blei HYLSEXY  Glær oss te premieren på dette "Baronbygge"! Trur i lakka Baybussen mattsvart i..  Selg heller bussen til meg. Du kom meg i forkjøpet med denne...... Polo'n (bilen som Johan lurte på meg) er litt liten med barnestol foan og dypvogn i bagasjen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #113 på: oktober 25, 2010, 21:30:32 pm » |
|
Den grinda me stuk blei HYLSEXY  Glær oss te premieren på dette "Baronbygge"! Trur i lakka Baybussen mattsvart i..  Selg heller bussen til meg. Du kom meg i forkjøpet med denne...... Polo'n (bilen som Johan lurte på meg) er litt liten med barnestol foan og dypvogn i bagasjen. Joahn "fikk" jo et bagasjestativ til bobla av meg.. må da funke i massevis!  Fattern: Baybussen ska jo bli bodenkratzer-grønn og hvit på toppen. Servicevogn!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #114 på: oktober 25, 2010, 21:39:07 pm » |
|
Den grinda me stuk blei HYLSEXY  Glær oss te premieren på dette "Baronbygge"! Trur i lakka Baybussen mattsvart i..  Takk takk Svend og Lobo, har flere HYLSEXY  detaljer på lur, skal få posta de imorra. Mattsvart hybelbay? bare og komme hit med den, Lakkboksen er ledig 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SveinØ
Supermedlem

|
 |
« Svar #115 på: oktober 25, 2010, 22:00:15 pm » |
|
Den grinda me stuk blei HYLSEXY  Glær oss te premieren på dette "Baronbygge"! Trur i lakka Baybussen mattsvart i..  Husk trappestige 
|
|
|
Loggført
|
Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #116 på: oktober 25, 2010, 23:07:21 pm » |
|
Den grinda me stuk blei HYLSEXY  Glær oss te premieren på dette "Baronbygge"! Trur i lakka Baybussen mattsvart i..  Husk trappestige  
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #117 på: oktober 26, 2010, 13:18:08 pm » |
|
skinnreimer og blanke beltespenner er HYLSEXY 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
LOBOPAPPA
Supermedlem

Senkepøbelens far.
|
 |
« Svar #119 på: oktober 26, 2010, 17:14:16 pm » |
|
 svartmatt, lærreime og blanke spenner, ojoj hvor skal dette ende? Det tør oss ikkje tenke på...han går vel me buksa på knærne au etter beltedonasjonen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|