Tomaso
Medlem
  
Innlegg: 124
Bosted: Harstad/Fjelldal
61 L380 T1
|
 |
« Svar #90 på: mars 08, 2010, 13:36:03 pm » |
|
Typisk!! Ikke rart at folk heller kjører ulovlig når det skal være slik..... Jeg har det siste året hatt en brevdialog med BT om å bygge en 5" forstilling til bobla mi... Allt så lyst ut og det eneste jeg manglet var papirer fra en sertifisert sveiser på sveisejobben som var gjort. ALLT annet (og da mener jeg ALLT) var i følge papirene jeg har greit og hvis jeg fikk dette papiret fra sveiseren som skulle gjøre jobben så ville det "bare" være å få bygget greiene, justere ned bilen til ønsket høyde, sette på hjula med ulike bredder og rulleomkrets, få papirer fra en hjulstillingskontroll etc. Når derimot papirer på sveiser var klart og videresendt så feiget de ut. Så nå har jeg fått blankt avslag på hele greia. Kom ikke å si at jeg ikke har prøvd! Siden det skal være slik så kan de heller ikke forvente annet enn at folk leker egen herre over hobbyen sin. Det gjør jeg  . Hei! Jeg har snoket rundt her inne på forumet en stund uten å gjort annet enn å suge til meg info (my bra her info her). Jeg har ingen luftkjølt så jeg har ikke hatt så mye å bidra med, men klarer ikke å holde kjeft lengre når jeg hører Mr. Empiboys avslag på forstilling og dekk/felg kombinajon. FAN! Når de/trangsynet har gjort et avslag så kan dette påklages etter forvaltningsloven. Klagen skal oppover i systemet. Det høres jo ut som om de nesten foretatt en forhåndsgodkjenning av forstillinga ut fra dialogen som har foregått. Ta med all skriftlig dokumentasjon/dialog fra/til dem og KLAG! Klagen må jo selvfølgelig være saklig og inneholde mest mulig tørre fakta og dokumantasjon på ting og tang. Det hadde jo vært flott om det kunne kommet til en oppskrift på godkjenningsordning med senking og innkorta forstilling. Hot Rod gutta får jo godkjent ganske mye når det gjelder chassi/felg og dekk, så det kan vel ikke (i teorien) være umulig å få dette til? Tror også det er noen svensker som har fått godkjent korta forstilling. Stå på! Tomaso....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #91 på: mars 08, 2010, 13:46:50 pm » |
|
Det er selvsagt "skummelt" å skrive noe om egne biler på et åpent forum, men på en annen side kan det kanskje få noen til å tenke seg om også så; Min hovedgrunn til at jeg ikke gidder å legge ned mye energi i å få alle ombygninger godkjent i vognkort er at jeg har opplevd at lokalt biltilsyn har underkjent alerede godkjente ombygninger! Så hva hjelper det å ha det i vognkortet da, hvis man alikevell får masse trøbbel i en kontroll hos en lokal småkonge!? Min konklusjon har blitt at det er enklere å bygge tilbake i tilfellene hvor det måtte være nødvendig. Sorry, men sånn er dustenorge...
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #92 på: mars 08, 2010, 14:39:28 pm » |
|
Har "signert" på denne...
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #93 på: mars 08, 2010, 19:28:27 pm » |
|
Et fornuftig førsteinlegg Tomaso. Velkommen.
@Berger: Det du nevner er omtrent slik jeg tenker også. Hvorfor prøve å få godkjent noe som mest sannsynlig er forhåndsdømt. Jeg synes helt klart det skulle være et regelverk som omhandlet ombygging og kanskje et eget organ som kan godkjenne (som TUF?).
Elektrikere får jo lov å legge opp strøm, snekkere får lov å sette opp hus, så hvorfor kan ikke en faglært bilmekaniker bygge en bil hvis den kan dokumenteres sikker og forsvarlig bygget på lik linje med serieproduserte biler?
Utrykket BT gir er at de ikke har folk som innehar et snev av teknisk innsikt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #94 på: mars 12, 2010, 18:30:21 pm » |
|
Da har jeg fått mitt eksemplar av SFRO boken og for folk som er litt customizer , er dette ett MUST. 250 sider fullspekket med forklaringer,bilder , konkrete eksempler, how to , styrke tabeller +++ WOW!! http://www.sfro.com/boken.html
|
|
« Siste redigering: mars 12, 2010, 18:32:13 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #95 på: mars 12, 2010, 18:44:03 pm » |
|
Da spørs det bare om du må flytte til sverige for å få skikkelig bruk for den 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #96 på: mars 12, 2010, 18:48:00 pm » |
|
kjekt å få greie på hvordan ting bør gjøres  uansett om man bor i norge, sverige eller kosovo og man KAN være heldig...kanskje norge følger etter etterhvert og bruker denne boka som grunnlag for sin egen norske variant. denne burde være obligatorisk på de fleste toalett.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #97 på: mars 13, 2010, 14:46:13 pm » |
|
Da har jeg fått mitt eksemplar av SFRO boken og for folk som er litt customizer , er dette ett MUST. 250 sider fullspekket med forklaringer,bilder , konkrete eksempler, how to , styrke tabeller +++ WOW!! http://www.sfro.com/boken.html Tror dette kan være en veldig fin veilednings og tips-bok uansett ja. Har selv prøvd å finne ut om det finnes noe slikt fra f.eks TÜV, men har til nå ikke funnet noe.
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #98 på: mars 25, 2010, 00:25:14 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
1968 roadster
Medlem
  
Innlegg: 221
Bosted:
|
 |
« Svar #99 på: desember 27, 2011, 17:44:36 pm » |
|
Signert , håper det ikke er for seint 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #100 på: januar 22, 2012, 12:59:21 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #101 på: januar 22, 2012, 13:00:33 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #102 på: januar 22, 2012, 14:21:46 pm » |
|
Vi får håpe det skjer noe mer snart da 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #103 på: januar 22, 2012, 15:10:19 pm » |
|
I mine auger ser da ut som vegvesenet har lagt lista for høgt, igjen. mtp kvote for antall amatørbil registreringar i året og strenge merklige krav og søknadar etc. vert spennande å sjå om detta systemet vil fungera i praksis eller om da likavel endar opp med å verta nesten da samma som dagens system. og kva legg dei i eit amatørbygge? er da då snakk om ein hotrod med 30tals ramma og karosseri + store hjul og stor motor som vert bygd opp frå grunn av, eller kan ein bruka dette systemet/regelverket på å godkjenna feks større motor og bremser og senk i feks ein 50tals splittbuss, eller for den sak skyld i ei bobla. eg ser fø meg at dette amatørbyggeprosjektet vil hjelpa folk som bygger den fyrstnevnte hotrodden, men kanskje ikkje gjera da lettare for dei som skal godkjenna kun småting og endringar på ein allerede oppegåande bil ? Kanskje Knasten kan få godkjent sin ambulanse? 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #104 på: mai 22, 2012, 10:17:34 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #105 på: mai 22, 2012, 10:24:51 am » |
|
Dette går i rett retning... 
|
|
|
Loggført
|
 original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
janh
Medlem
  
Innlegg: 154
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #106 på: mai 22, 2012, 20:04:33 pm » |
|
Signert. Selv om jeg ønsker meg en tilnærmet-original og aldri kommer til å bygge om eller modifisere noe som helst. Men etter årets jomfrutripp på SCC har vi ingen problemer med å sympatisere med saken :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #107 på: mai 22, 2012, 22:50:50 pm » |
|
Ønsker alle Normenn lykke til ..tror det er enklere å flytte utenlands , enn at dette blir realitet i Norge desverre . Bil er og blir ei melkeku og ikke et transportkjøretøy som i andre land .. Hadde uansett vært kult om flere hot rods kom på veiene i Norge ...veien er jo byggd for dette .... Og ikke for min Porsche  , Mvh
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nik
Seniormedlem
   
Innlegg: 294
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #108 på: mai 23, 2012, 16:06:10 pm » |
|
signert
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tommy og tiger
Seniormedlem
   
Innlegg: 356
Bosted: nes i akershus
Nesligan
|
 |
« Svar #109 på: mai 23, 2012, 19:23:28 pm » |
|
Signert 
|
|
|
Loggført
|
1964 "boble" tiger tlf95821473
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
 |
« Svar #110 på: mai 26, 2012, 17:55:06 pm » |
|
Signert
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rusthaug
Medlem
  
Innlegg: 201
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #111 på: mai 26, 2012, 21:43:58 pm » |
|
Signert her åsså 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rockfordkongen
Supermedlem
    
Innlegg: 518
Bosted:
|
 |
« Svar #112 på: mai 26, 2012, 22:05:51 pm » |
|
signert!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vk
Medlem
  
Innlegg: 238
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #113 på: mai 26, 2012, 22:49:09 pm » |
|
Signert
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|