mai 04, 2025, 15:51:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Nå må noen snart kjøpe denne....!  (Lest 1853 ganger)
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« på: mars 01, 2010, 16:22:49 pm »

...jeg mister stadig konsentrasjonen ved å tenke på at denne venter på en prutende nordmann... og det er 20% rabatt på svenskekronen...

"Alle" drømmer da vel om en outlaw 356...og med bøyd frontrute og ferdig bur...og null rust... Dette er en kanondeal, og kan helt sikkert komme veldig nært 100K norske..

http://www.blocket.se/stockholm/Porsche_356_24522956.htm?ca=3&w=3&last=1
Loggført

SCREWDRIVER #2
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: mars 01, 2010, 16:47:35 pm »

hater folk som skal begyne på ting , herpe det og så finner de ut at de skal selge det . helt dustete , kunne den ikke bare stått hel til en som får det til uten og gå lei eller ikke greier det han har begynt på ?
Loggført

1 up
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #2 på: mars 01, 2010, 17:01:31 pm »

Jeg vil vel si at denne bilen ikke egentlgi er i den kategorien. Om den har vært som 98% av andre 356er....så er det sveiset uendelig mye rust på denne...og det ser fint ut. Nye gulv, etc.. At man evt må re-justere stilen ved å plukke ut bur og/eller fjerne oljekjøler-grill er småtterier i forhold til all sveisejobben som tross alt er ferdigstilt her..

Men i prinsippet er jeg enig i det du skriver...
Loggført

SCREWDRIVER #2
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: mars 01, 2010, 21:13:29 pm »

Er det noen som kan historie, detaljer, priser rundt "ur vw, porsche" så er vel splitman en av disse!

Hva tror splitman at et slikt prosjekt vil koste ferdig på veg i korrekt stand dersom en ser bort fra gjenstående karosseri arbeid?(forutsetter at kjøper er en habil sveiser og platearbeider)
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #4 på: mars 01, 2010, 21:58:09 pm »

Hmmmmmmmmmmmmm....

For en som ikke bryr seg om kjedelige originalbiler men som samtidig har utrolig sansen for gamle Porscher og spesielt outlaws så er dette prosjektet fristende. Men så må det også tas med at jeg overhodet ikke kan noe om disse bilene og dermed blir et fristende prosjekt nokså fryktinngytende. Kan noen fortelle meg hvor mye av bobledelene er brukbare på en slik bil? Jeg tenker da på forstilling, bakstilling, gir osv osv osv

På forhånd mange takk.

Mvh
BB
« Siste redigering: mars 01, 2010, 22:05:49 pm av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: mars 01, 2010, 22:30:07 pm »

En original bil er vel ikke kjedelig?
Er kanskje enig med deg beetlebug i at dette prosjektet kanskje blir uforholdsmessig dyrt dersom man tenker original. Hadde vært artig med synspunkter rundt denne bilen med tema original eller race med tanke på hva bilen kan selges for etter restaurering.
Pål Rui? Splitman?
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #6 på: mars 01, 2010, 22:41:22 pm »

Det som er grisedyrt til denne av deler er;
- alt til dashboardet
- motor
- lykter (foruten hovedlykter)
- fangere
- glass
- fangere

Det som er ganske greit å få tak i til brukbare priser er:
- dør-deler
- tank
- seter
- bremser

Det som lett kan brukes rett på fra boble er:
- forstilling
- gearboks
- motor
- hovedlykter

OM det er sant det som selger skriver....at denne er helt komplett foruten interiør og motor...så er det et kupp. MEN - om feks instrumentene er med, men er feil - så er det jo noe helt annet. Interiør må uansett sys opp igjen, setestamme kan man få tak i...og motor kan man få tak i. Motor til en "så ny en" trenger ikke være så dyrt heller, og de ser jo stort sett likeut alle 3-delte 356-motorer.

Det spørs alt hva man er ute etter...snakker selger sant, og du likevel skal bygge Outlaw...så er det jo bare motor du må tenke på i tillegg til kjøpesummen.

Skal du bygge original må man se igjennom hver eneste delekasse, hvert eneste håndtak og bryter...før amn kan si hva det vil koste...det kan være pluss/minus 100K i deler, avhengig av om selger vet hva han snakker om eller ikke.
Loggført

SCREWDRIVER #2
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #7 på: mars 01, 2010, 22:59:21 pm »

Det som er grisedyrt til denne av deler er;
- alt til dashboardet
- motor
- lykter (foruten hovedlykter)
- fangere
- glass
- fangere

Det som er ganske greit å få tak i til brukbare priser er:
- dør-deler
- tank
- seter
- bremser

Det som lett kan brukes rett på fra boble er:
- forstilling
- gearboks
- motor
- hovedlykter

OM det er sant det som selger skriver....at denne er helt komplett foruten interiør og motor...så er det et kupp. MEN - om feks instrumentene er med, men er feil - så er det jo noe helt annet. Interiør må uansett sys opp igjen, setestamme kan man få tak i...og motor kan man få tak i. Motor til en "så ny en" trenger ikke være så dyrt heller, og de ser jo stort sett likeut alle 3-delte 356-motorer.

Det spørs alt hva man er ute etter...snakker selger sant, og du likevel skal bygge Outlaw...så er det jo bare motor du må tenke på i tillegg til kjøpesummen.

Skal du bygge original må man se igjennom hver eneste delekasse, hvert eneste håndtak og bryter...før amn kan si hva det vil koste...det kan være pluss/minus 100K i deler, avhengig av om selger vet hva han snakker om eller ikke.

Mange takk for oppsummeringen.

Skal vi se;

- alt til dashboardet /  Erstattes vel lett med noe nymotens greier
- lykter (foruten hovedlykter) / Verre, men de er kanskje inkludert?
- fangere / Hvem trenger fangere? Ekstra vekt.
- glass / Lexan
- dør-deler / Dørene er vel med? Innsiden erstattes med noe lettvektsgreier i alu, mdf eller carbon
- tank / Fuel cell
- seter / Plast i henhold til diverse regler
- bremser / VW med 5x130
- forstilling / VW
- gearboks / VW
- motor / VW med mye mos
- hovedlykter / 12V VW

Nytt bur må på plass da det lille du ser på bildene ikke ser ut til å være i henhold. Når en allikevel kutter stål så kutter en også vekk det som er "overflødig" for å spare vekt der det er mulig. Sånn tenker jeg når jeg ser dette karroseriet stående slik det gjør på bildene. En dyr prosjektbil som kan bli en bøs bil. Utfordringen vil være å få det godkjent for gaten men også det burde la seg gjøre med riktig valg av diverse deler.

En morsom tanke.

Mvh
BB

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!