mai 05, 2025, 23:20:07 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ladeproblemer?  (Lest 1033 ganger)
Snooker
Medlem

Ullerøylaaven

Vis profil
« på: mars 04, 2010, 08:00:59 am »

Hey.
 Jeg har akkurat fått en -67 mod med 6 volt i hus. Lurer litt anngående strømbruken i den.
Den vil plutselig ikke starte, akkurat som om det er lav spenning på batteri, etter jeg har kjørt med den en stund. Men så, etter att motor'n såvidt har halt seg rundt ett par ganger, kjinner den plutselig igang.. 
 Det gløder såvidt i ladelampa i speedometeret, å når jeg trykker på pærten, gløder den litt sterkere, selvom pærten ikke virker.
Hva kan det være for noe gæli?
 Dårlig kontakt?
 Dårlig batteri?
 Dårlig lading?
Eller kanskje noe helt annet?? Tar imot tips og råd med åpne armer:)   
Loggført

Ullerøylaaven antik og kuriosa
Sjekk ut på Facebook og instagram.
hovdingen
Seniormedlem

Vis profil
« Svar #1 på: mars 04, 2010, 08:32:30 am »

Hvis bilen nylig er rustsveiset så kan jo være at en en eller annen kabel har fått skade på isolasjonen og derrmed ligger til jord. Har du sjekka om viftereima har passe stramming?
Siden "pærten" har en feil så kanskje det er lurt å koble ut kabelen til den.
Loggført

Ola Steimoeggen
Villaveien 11
8445 MELBU
(o\_/o)
1961 T1
1965 T1
1974 1303S
Lillebror 1971 m/fortelt
Pan
Supermedlem

Vis profil

« Svar #2 på: mars 04, 2010, 12:37:22 pm »

På 6 volt er det forøvrig ikke unormalt at ladelampa lyser litt før du får opp turtallet.

Ellers er det det vanlige ved startproblemer - koblinger til og fra startermotor, jordingskabelen mellom girkasse og chassis, foringa mellom starter og girkasse, pluss selve tenningslåsen. Kontroller og rens/bytt om nødvendig.
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem

Vis profil
« Svar #3 på: mars 04, 2010, 16:40:39 pm »

Hadde mye krøll med min 6V sist sommer men etter å ha byttet batteri (dyrt) og gått over det meste andre fant jeg ut at det som hjalp var å ta av alle kabelsko fra tenningslås, pusse litt på kontaktene og montere alt igjen. Har startet feilfritt siden det.

Jeg hadde litt andre symptomer enn deg da min ikke hadde antydning til å dra motor rundt, men etter å ha ladet batteri helt til topp funka det bra. Dårlig kontakt gjorde at innslagsreleet ikke engang slo inn dersom spenningen falt ubetydelig. Satte på lader og den starta... dette lurte meg en stund til å tro at batteri var dårlig. Når dette så skjedde med flett nytt batteri etter 60 mils kjøring til SCC begynte jeg å lete etter andre ting.
« Siste redigering: mars 04, 2010, 16:45:14 pm av Kjetil L » Loggført

1961 T1 - Custom
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!