Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« på: mars 04, 2010, 22:33:48 pm » |
|
Kan en bak caliper fra Porsche 944 brukes som frontcaliper? Kan få tak i fire like, og vurderer og putte en i hvert hjørne...
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Einic
Supermedlem
    
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
|
 |
« Svar #1 på: mars 05, 2010, 10:16:34 am » |
|
Med en i hvert hjørne får du lik bremsekraft foran og bak. Ikke så lurt! Du trenger mer bremsekraft foran for ikke å snurre rundt når du bremser hardt. (Bakhjulslåsing) Biler med skiver foran og bak har forskjellig stempeldiameter (F/B).
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #2 på: mars 05, 2010, 10:31:53 am » |
|
Jeg tror ikke det er så enkelt, vekten i hvert hjørne på bilen har også sitt og si tror jeg? Flere Porscher har tilnærmet samme diameter på caliperstempelet foran og bak. Er det noen som har prøvd dette på bil, eller som har sett noe rundt temaet på nettet?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #4 på: mars 05, 2010, 12:41:00 pm » |
|
Type 4 har spesiell innfesting av hovedsylinder, så den muligheten er liten. Men hva med reduksjonsventil på bakre krets?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
vidar eiane
|
 |
« Svar #5 på: mars 05, 2010, 12:55:58 pm » |
|
Jeg har 944 pumpe på min, dog en 03. Boxter kalipperer foran, 944 tubo bak inkl vent skiver.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #6 på: mars 05, 2010, 13:21:19 pm » |
|
Har hørt flere som har brukt std hovedpumpe med Porsche/Brembo calipere uten problemer. Diameter på 412 hovedpumpe skal være lik som Porsche, men med lik diameter for fremre/bakre krets.
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
JR
Juniormedlem
 
Innlegg: 75
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #7 på: mars 05, 2010, 14:59:01 pm » |
|
Porsche bruker på enkelte modeller en regulator på bakkretsen. Denne begynner å virke ved et visst trykk
|
|
|
Loggført
|
73 GTV
|
|
|
Superbeetle
Supermedlem
    
Innlegg: 513
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #8 på: mars 06, 2010, 22:07:40 pm » |
|
 Her er nok en potensiell løsning iallefall  En såkalt BIAS-ventil..
|
|
|
Loggført
|
´71 1302S ´12 Yamaha YZF-R6
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #9 på: mars 06, 2010, 22:33:03 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
   
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm
|
 |
« Svar #11 på: mars 07, 2010, 12:48:41 pm » |
|
om du bruker std hovedsylinder og like bremser å alle hjul uten trykkreduksjon vil den bli kraftig overbremset bak... ved nedbremsning får jo bilen i tillegg forskjøvet tyngden frem mot framhjulene og bakhjulene vil låse opp, kan bli skummelt  er en grunn til at biler ofte bare har 30% bremseeffekt bak. reduser trykket og prøv deg frem
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|