mai 04, 2025, 23:14:43 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Howe-To: koble splitt reele
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Howe-To: koble splitt reele (Lest 1870 ganger)
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
Howe-To: koble splitt reele
«
på:
mars 14, 2010, 15:03:38 pm »
her er en liten tegning på hvordan koble 2 batterier i din buss eller i noe annet.
veldig kjekt hvis man har kjøleskap eller elektrisk kjøleboks som drar litt strøm. å man vil fortsatt ha strøm til å starte bilen
«
Siste redigering: mars 14, 2010, 15:05:26 pm av Martin
»
Loggført
VW 612 RS
Seniormedlem
Innlegg: 486
Bosted: Klæbu
VW 612 RS
Sv: Howe-To: koble splitt reele
«
Svar #1 på:
mars 14, 2010, 15:09:10 pm »
Bare husk at reele bør være like kraftig som det dynamoen produserer. Dvs min 50 amp. Et vanlig 30 amp smelter rett og slett. Jeg har dette oppsettet i vår "ferie" bil. Chevy van og da må jeg ha 2 stk 70 amp i parallell. Dvs 140 amp. Husk også "nok" kvadrat på kabelen og store nok sikringer. Et tomt forbruks batteri får overført mye amp ved lading av en dynamo i forhold til en vanlig batterilader. Jeg hukser ikke formelen, men sikkert noen som vet hvor stor kvadrat man bør ha ved 50-60 amp som en VW generator produserer.
Bare et lite tips
«
Siste redigering: mars 14, 2010, 15:22:22 pm av VW 612 RS
»
Loggført
- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
Sv: Howe-To: koble splitt reele
«
Svar #2 på:
mars 14, 2010, 17:42:49 pm »
fine opplysninger det der. skulle vert en sticky
Loggført
SveinT
Supermedlem
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
Sv: Howe-To: koble splitt reele
«
Svar #3 på:
mars 14, 2010, 19:51:43 pm »
VW har vel stort sett brukt 6 kvadrat mellom dynamo og batteri. Dette er jo minimum en bør ha mellom to batterier også. Større skader ikke, og er jo litt avhengig hvor langt det er mellom batteriene. Større lengde, større kabel.
Her er kraftig rele også:
http://cgi.ebay.com/PAC-80-BATTERY-HYBRID-CAP-ISOLATOR-POWER-RELAY-PAC80_W0QQitemZ270476471602QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item3ef9a76d32
Loggført
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...