brm
Supermedlem
    
Innlegg: 556
Bosted:
|
 |
« på: mars 09, 2010, 20:06:20 pm » |
|
Kjøpte en 1200 industrimotor av Nebelbrille. Denne motoren er garantert en 1200 motor, men med ei AS blokk? Trodde AS blokka kun var forbeholdt 1600? Er det noen som kan fortelle meg hvordan dette henger sammen? AS er vel en betegnelse på legering,men som sagt har jeg aldri opplevd dette på 1200.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
brm
Supermedlem
    
Innlegg: 556
Bosted:
|
 |
« Svar #1 på: mars 09, 2010, 22:06:00 pm » |
|
Ingen vet?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #2 på: mars 09, 2010, 22:20:11 pm » |
|
AS er vell 1600! Hvordan er viftehus og forgasser? Altså sånne andre ting, som pleier å få den til se ut som en 1600?
34 pict-3 gasser?
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
brm
Supermedlem
    
Innlegg: 556
Bosted:
|
 |
« Svar #3 på: mars 09, 2010, 22:28:50 pm » |
|
Dette er en motor fra et brannaggregat. Når jeg tilpasset motoren til bilen måtte jeg benytte blekk fra en 1200(over eksos anlegg). Det er ingen tvil om cm3 på motor.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #4 på: mars 09, 2010, 22:37:19 pm » |
|
Neida, vet ikke jeg 
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #6 på: mars 09, 2010, 23:37:15 pm » |
|
Forskjellen (utenom topp/sylindere m.tilbehør) mellom 1200 og 1300/1600 er vel slaglengden på veiva, så blokka kan sikkert være lik. Såvidt jeg husker, gikk det å sette inn 69mm veiv (1300/1500/1600) i 1200 blokk. 1200 har 64 mm slag.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
nk
Supermedlem
    
Innlegg: 1011
Bosted: Hønefoss
|
 |
« Svar #7 på: mars 10, 2010, 00:08:41 am » |
|
De siste 1200 motorene hadde samme blokk som 1600, De hadde også større diameter på sylinderfot, så gamle 1200 sylindere passer ikke på nyere motorer. Jeg har ett par slike motorer.
|
|
|
Loggført
|
tlf: 40843606
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #8 på: mars 10, 2010, 00:42:54 am » |
|
Neida, vet ikke jeg  
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #9 på: mars 10, 2010, 00:43:32 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
brm
Supermedlem
    
Innlegg: 556
Bosted:
|
 |
« Svar #10 på: mars 10, 2010, 14:56:57 pm » |
|
Se der ja! Takk for svar!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTB
Medlem
  
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik
|
 |
« Svar #11 på: mars 11, 2010, 01:29:50 am » |
|
Hvis motornummeret på denne motoren begynner med 126---- så er det en 1600 singelporta industrimotor. den har AS legering.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|