mai 04, 2025, 19:28:00 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvor mye hk kan eg forvente å få ut av dette motor????  (Lest 1654 ganger)
jayster
Supermedlem
*****
Innlegg: 1067
Bosted: The land of no return!


"IN RUST WE TRUST!!!"


Vis profil
« på: mars 18, 2010, 19:41:39 pm »

Kjøped bil for to måned siden og ha enda ikke tatt det ut av garasjen!bare litt spent å endelig finne ut hva vbilen er go' for! Gliser
« Siste redigering: mars 18, 2010, 20:43:09 pm av jayster » Loggført

1973 1300s En eiers bil. aka "Buzz"
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #1 på: mars 18, 2010, 20:02:41 pm »

Det kommer ann på portinga, ventiler, vippearmer, eksosanlegg, kamaksling, slaglengde, rådelengde, sylinderdiameter, statisk og dynamisk kompresjon, forbrenningskamrene, vekt på vippestell/støtstenger, og helt sikkert en masse andre ting jeg ikke kom på i farten...
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
jayster
Supermedlem
*****
Innlegg: 1067
Bosted: The land of no return!


"IN RUST WE TRUST!!!"


Vis profil
« Svar #2 på: mars 18, 2010, 20:35:55 pm »

Det kommer ann på portinga, ventiler, vippearmer, eksosanlegg, kamaksling, slaglengde, rådelengde, sylinderdiameter, statisk og dynamisk kompresjon, forbrennings kamrene, vekt på vippestell/støtstenger, og helt sikkert en masse andre ting jeg ikke kom på i farten...
Oooooopppssss.
Moteren er bygd på en AS41 motorblock,det bli levert inn for opp boring/frest ut og bli ordnet til full flow.veiva er en motvekstveiv fra scat med 78.8mm slag.har en boring på 92mm dette utgjor 2095cm.
kammen er en scat C35/286 med rettskårene kamdrev i stål.sylindere og stempelene er fra mahle 044topper med 42.375 ventiler disse er portert med idf innsuggere elektronisk tenning fra pertronix fordeler.Epoxyfylt coil (45000v) gassere er som sagt 48idf.slim line olje sump.Eksos er et 1-5/8 varmpottene (highflow) grønrørene og fatboy potta er ceramic coated.....det er det eg husker ... Glad
« Siste redigering: mars 18, 2010, 22:36:09 pm av jayster » Loggført

1973 1300s En eiers bil. aka "Buzz"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: mars 18, 2010, 22:18:30 pm »

150-160hk på svinghjul (tatt rett ut av bakhodet Glad )
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

jayster
Supermedlem
*****
Innlegg: 1067
Bosted: The land of no return!


"IN RUST WE TRUST!!!"


Vis profil
« Svar #4 på: mars 18, 2010, 22:34:56 pm »

150-160hk på svinghjul (tatt rett ut av bakhodet Glad )
ikke verst da!
Loggført

1973 1300s En eiers bil. aka "Buzz"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #5 på: mars 19, 2010, 20:30:23 pm »

ta det som ett anslag du Blunker kommer helt ann på.. få bilen på dyno! Osteaktig
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!