mai 05, 2025, 00:50:51 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Fordeler, kjapt svar. -avsluttet  (Lest 1035 ganger)
Krogerf
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Vega



Vis profil
« på: mars 19, 2010, 16:31:29 pm »

På bilen min sto det en fordeler med vakum. denne var gåen. har bestilt ny, men fikk idag en fordeler uten vakumpumpe... går det ann å bruke denne ? hva er forskjellen? vil kunn teste om bilen starter!
« Siste redigering: mars 19, 2010, 18:04:09 pm av Krogerf » Loggført

'67 1600, dobbel weber 40mm

I don't need sex, the government fucks me every day.
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 19, 2010, 16:40:00 pm »

Bare å starte det! Blunker Har starta min uten vakum før går det!
Men akkurat forskjeller og sånn skal jeg ikke begi meg utpå å forklare Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: mars 19, 2010, 16:50:53 pm »

Det viktigste er at om du har en fordeler med vakuum, så må du koble denne til vakuum et sted. Forskjellen er at en fordeler uten vakuum vrir tenninga kun etter på hvilket turtall motoren har. En fordeler med vakuum gjør dette via vakuumet i innsuget/forgasseren. Så har du også fordelere som har begge funksjonene samtidig. Det har blitt sagt at fordelere med begge deler fungerer best til kjøring på lavere turtall og "bykjøring", men dette er nok helt opp til en selv og ikke minst kjørestilen.

Sørg bare for å få justert tenninga riktig etter å ha byttet fordeler! Dette gjøres aller enklest med en tenningslampe.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: mars 19, 2010, 17:05:18 pm »

1) Hvis du skal bruke fordeler uten vakum, må du plugge igjen uttaket i forgasseren.

2) Du er sikker på at du ikke skal flytte over vakumklokka? Er det plass til det?

3) Selv mener jeg at vakumfordeler er best - da har du to systemer som regulerer fortenningen i stedet for kun turtallet.

Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!