Knut Andersen
|
 |
« Svar #60 på: mars 31, 2010, 15:20:09 pm » |
|
T-2 Pickupen ble skrotet av meg for mange år siden. Kjøpte den av Jostein Solgaard som hadde plukket ned bilen, bare for å finne ut at alle rammevanger og platesjøter var pill råtten't, alt innafor det synelige var så og si borte, hytta var bra foruten om en takskade som har vært retta opp, karosserisidene ble borret ut i sveisepunktene og restaurert, siden solgt løst. lemmer og slikt ble også solgt. Alle smådelene som var ble skrudd av bilen finnes enda i delvis restaurert tilstand liggende i kartonger på mitt lager. Hytta ble donert til Viker's bildeler.
|
|
« Siste redigering: april 02, 2010, 13:05:50 pm av Knut Andersen »
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
brm
Supermedlem
    
Innlegg: 556
Bosted:
|
 |
« Svar #61 på: mars 31, 2010, 15:28:21 pm » |
|
En kompis av meg , Jostein S., kjøpte denne av Brynthe. Kjørte en stund og plukket ned for restaurering. Siden gitt opp og hugget. Knut A overtok noen rester. He he..... Det var vel det året vrakpanten gikk opp til 6000,- Husker selv at jeg falt for fristelsen............. og leverte en 59 pick up. Aldri tjent så mye på en vw noen gang
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #62 på: mars 31, 2010, 15:33:47 pm » |
|
det var ikke det gett!,, fikk bare 1500 spenn på nåde.. leverte bakparten liggende opp ned på henger'n uten akslinger, karosserisider, hytte og lemmer. var så skrotkællen nesten gråt da han måtte skrive ut papirer på restene.. makkværket av noe metallræl!
|
|
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
brm
Supermedlem
    
Innlegg: 556
Bosted:
|
 |
« Svar #63 på: mars 31, 2010, 18:21:56 pm » |
|
det var ikke det gett!,, fikk bare 1500 spenn på nåde.. leverte bakparten liggende opp ned på henger'n uten akslinger, karosserisider, hytte og lemmer. var så skrotkællen nesten gråt da han måtte skrive ut papirer på restene.. makkværket av noe metallræl! Litt off topic i forhold til linken, men du har ikke bilder av split varebilen fra felleskjøpet som du kjøpte av meg? Eller enda bedre 56 pickupen du overtok etter jeg hadde brukt den som flyttebil?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #64 på: mars 31, 2010, 18:31:52 pm » |
|
det var ikke det gett!,, fikk bare 1500 spenn på nåde.. leverte bakparten liggende opp ned på henger'n uten akslinger, karosserisider, hytte og lemmer. var så skrotkællen nesten gråt da han måtte skrive ut papirer på restene.. makkværket av noe metallræl! Litt off topic i forhold til linken, men du har ikke bilder av split varebilen fra felleskjøpet som du kjøpte av meg? Eller enda bedre 56 pickupen du overtok etter jeg hadde brukt den som flyttebil? Har vel noen bilder i papirformat på loftet.. er ikke noe som jeg kan finne frem nå på en stund, har litt annet å gjøre før jeg kan "grave" frem gamle bilder.. men den som venter på noe godt...osv..
|
|
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
brm
Supermedlem
    
Innlegg: 556
Bosted:
|
 |
« Svar #65 på: mars 31, 2010, 18:42:38 pm » |
|
Det hadde vært konge! Det er bilder jeg ikke har selv! Husker godt når jeg var på tur ned til deg med 56n. Lasteplanet fult av 30 hestere, stoppet i lande krysset på rødt og greide ikke å komme igang igjen. Jeg husker jeg slapp ut kløtsjen og løp igang bilen. Jeg var sikker på at det var råtten kjøtsj, men det viste seg å være motor/girkasse festet som var iferd med å gi seg. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1780
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
 |
« Svar #66 på: mars 31, 2010, 19:06:16 pm » |
|
Har sett bare framenden med hytta tilsalgs på siden til VeteranVWService, sort/grå akkurat som denne var. Sjekket nå, men fant ikke annonsen, det er nok et par år siden den sto der. Men jeg ser ikke logikken her, for den bilen var slettes ikke så dårlig. Jeg byttet den bort til Ove Rekdal. Den lyse flekkingen har jeg gjort, det begynte å komme frem litt rust etter en vinters bruk. Den bilen er vel noe av det bedre jeg har kjørt av t2s+ at den som sagt var veldig fin innvendig Denne bilen ble kjøpt av en kompis og meg i 90 i Skien ,vi fikk den fra en gård og fylte kun på en skvett bensin og koblet til et nyladet batteri og kjørte den hjem på prøveskilter. den opprinnelige eiern var død og vi fikk ikke papirer på den i farta ,så denn ble solgt videre til JaRu om jeg ikke husker feil
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #67 på: april 02, 2010, 02:12:34 am » |
|
det var ikke det gett!,, fikk bare 1500 spenn på nåde.. leverte bakparten liggende opp ned på henger'n uten akslinger, karosserisider, hytte og lemmer. var så skrotkællen nesten gråt da han måtte skrive ut papirer på restene.. makkværket av noe metallræl! Litt off topic i forhold til linken, men du har ikke bilder av split varebilen fra felleskjøpet som du kjøpte av meg? Eller enda bedre 56 pickupen du overtok etter jeg hadde brukt den som flyttebil? Fant denne i arkivet, T-2 1965 opprinnelig en bil fra Felleskjøpet. Bildet er tatt når jeg solgte den. i 2001 sånn ca.
|
|
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
brm
Supermedlem
    
Innlegg: 556
Bosted:
|
 |
« Svar #68 på: april 02, 2010, 08:18:23 am » |
|
Der varn ja!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
brm
Supermedlem
    
Innlegg: 556
Bosted:
|
 |
« Svar #69 på: april 02, 2010, 08:39:56 am » |
|
Kunne vært artig og sett bilen idag!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Del
Medlem
  
Innlegg: 185
Bosted: -
|
 |
« Svar #70 på: april 02, 2010, 09:16:57 am » |
|
Utenfor butikken til Knut. Min hybrid før lakk og restene av Brms pickup.
 S-1691.jpg (59.62 KB. 640x480 - vist 287 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #71 på: april 02, 2010, 13:34:37 pm » |
|
Karmann fabrikken lagde ikke bare kabriolet og Ghia, de lagde også campingbil påbygg.
Først Karmann Touring produsert i Tyskland frem til 1979 (bay med hytte bak) som ble erstattet av Karmann Gipsy på en T3 pickup.
Dette er en Karmann Safari, produsert i Brasil, (1979 til 1989) trolig en 1986 modell eller deromkring, Bildet er tatt på en strand lang kysten av Chile i Februar 2000. 1600 motor og 2 tonn bil går ikke fort på motorveien.
|
|
« Siste redigering: april 02, 2010, 13:36:28 pm av Knut Andersen »
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #72 på: april 02, 2010, 13:45:59 pm » |
|
Karmann Gipsy, T-251021, 1981 modell, med luftkjølt 2.0 CU motor. Produsert i Tyskland.
|
|
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
brm
Supermedlem
    
Innlegg: 556
Bosted:
|
 |
« Svar #73 på: april 02, 2010, 14:10:25 pm » |
|
Utenfor butikken til Knut. Min hybrid før lakk og restene av Brms pickup. Når er dette bildet tatt?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
brm
Supermedlem
    
Innlegg: 556
Bosted:
|
 |
« Svar #74 på: april 02, 2010, 14:20:49 pm » |
|
Karmann Gipsy, T-251021, 1981 modell, med luftkjølt 2.0 CU motor. Produsert i Tyskland. Ganske fine disse her ja! Er ikke 81mod din?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #75 på: april 02, 2010, 14:31:21 pm » |
|
Karmann Gipsy'n henta jeg i Hamburg høsten 2005, brukte like mye olje som bensin på veien hjem og Toller'ne på Svinesund likte ikke de tyske prøveskilta som jeg hadde på... de kan vist ikke brukes uten Tyskland.. måtte hente bilen dagen etter med Norske prøveskilt under armen.. etter hva jeg vet finnes det en til som er luftkjølt, den er i Stavanger.
|
|
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
Oval57
Supermedlem
    
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #76 på: april 02, 2010, 16:00:16 pm » |
|
Mor og far hadde en slik Karmann campingbil også. Men nå husker jeg ikke om den var luft eller feilkjølt. Den ser omtrent ut som den Knut har. Deres campingbil har vært i Wlolfsburg i nyere tid. Glimrende bil, selv om den er litt undermotorisert.
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
brm
Supermedlem
    
Innlegg: 556
Bosted:
|
 |
« Svar #77 på: april 03, 2010, 16:49:58 pm » |
|
Utenfor butikken til Knut. Min hybrid før lakk og restene av Brms pickup. Hybriden som jeg prøvde å få kjøpt?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
brm
Supermedlem
    
Innlegg: 556
Bosted:
|
 |
« Svar #78 på: april 03, 2010, 16:52:51 pm » |
|
Tøff den TT, har ikke gitt opp ennå!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Del
Medlem
  
Innlegg: 185
Bosted: -
|
 |
« Svar #79 på: april 03, 2010, 17:04:59 pm » |
|
Hybriden som jeg prøvde å få kjøpt? [/quote] Stemmer, Konebilen...... Her er etter lakk.
 hybrid2.jpg (62.84 KB. 640x480 - vist 262 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
brm
Supermedlem
    
Innlegg: 556
Bosted:
|
 |
« Svar #80 på: april 03, 2010, 17:13:51 pm » |
|
En hybrid? Så fin?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Del
Medlem
  
Innlegg: 185
Bosted: -
|
 |
« Svar #81 på: april 03, 2010, 17:26:29 pm » |
|
En hybrid? Så fin?
Vel, den er mer sliten nå. Var aldri noe strøkent bil dette. Det er 69 bil og 60 Karmann karosseri som er paret. Hvis jeg får ånden blir den nok korrigert mer etterhvert.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sem
|
 |
« Svar #82 på: april 03, 2010, 23:23:13 pm » |
|
Selge til meg? Tror du har veldig mye å gjøre TT 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
brm
Supermedlem
    
Innlegg: 556
Bosted:
|
 |
« Svar #83 på: april 04, 2010, 09:23:16 am » |
|
Selge til meg? Tror du har veldig mye å gjøre TT Konebil=Kone=Øverst på rangstigen=ikke salg Har prøvd dette tidligere og det er dumt å trosse, fryktelig dumt!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #84 på: april 04, 2010, 09:58:41 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
 original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #85 på: april 04, 2010, 21:06:51 pm » |
|
T-14, 1957 i tidlig stadium...
|
|
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #86 på: april 04, 2010, 21:08:16 pm » |
|
#17, bygget av TT
|
|
« Siste redigering: mars 23, 2011, 22:19:22 pm av Knut Andersen »
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #87 på: april 04, 2010, 21:11:35 pm » |
|
Fra Valparaiso i Chile, 1997, denne sto i en bakgård i nabogata.
|
|
« Siste redigering: april 06, 2010, 23:54:13 pm av Knut Andersen »
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #88 på: april 04, 2010, 21:13:20 pm » |
|
Gamle Ghia'n til sem, og cool cruiser's på klubbmøte hos Møller. Sikkert noen som kjenner seg igjen.
|
|
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
sem
|
 |
« Svar #89 på: april 04, 2010, 21:38:37 pm » |
|
Sem som sitter på panseret. Se. Han har hår 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|