mai 05, 2025, 16:06:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Slaglengde 1680 vs slaglengde 1835  (Lest 2216 ganger)
Bad-Mojo
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted:


Vis profil

« på: mars 29, 2010, 13:57:23 pm »

Har ein 1680 eg holder på å fikser litt på, så kjøpte eg meg 1835 topper litt på gøy...

Er det samme slaglengde på disse?? Vurdere å slenge på 1835 siden eg først har motor ute for service.
Søkt litt rundt men finner ikkje tabell for slaglengde på nett Trist
Loggført

Arbeidslyst, kom å treng deg på.
Her skal du motstand finne...
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #1 på: mars 29, 2010, 14:08:33 pm »

Er 69mm slaglengde på både 1680 og 1835... Blunker
Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
Bad-Mojo
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: mars 29, 2010, 14:18:21 pm »

Perfekt Glad  Då blir det 1835 motor på meg då....
Tusen takk for hjelpa
Loggført

Arbeidslyst, kom å treng deg på.
Her skal du motstand finne...
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #3 på: mars 29, 2010, 14:38:54 pm »

God ide! Men det skal vel mer til enn å bare "slenge" det på Blunker
Blir som å bygge en ny motor mht maskinering av blokk og topper.
Lykke til! Større motor er aldri feil Gliser
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Bad-Mojo
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: mars 29, 2010, 16:29:13 pm »

Sant nok :p  Men maskinering rekna eg med å måtte ta litt av på den gamle toppen og Glad
Lite arbeid i forhold til om det var forskjellig slaglengde hehe
Loggført

Arbeidslyst, kom å treng deg på.
Her skal du motstand finne...
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: mars 29, 2010, 17:07:06 pm »

Jamen du må vel bora opp blokka for å få plass til dei større sylindarane?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #6 på: mars 29, 2010, 17:13:38 pm »

Jamen du må vel bora opp blokka for å få plass til dei større sylindarane?

1835 er 92*69 og 1680 er 88*69 så skal nok litt mer til en vilje vold og vaselin ja.. Gliser
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Bad-Mojo
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: mars 29, 2010, 17:45:02 pm »

Faen den delen glemte eg ja hehehe  Då blir det vel til å spare dette til å bygge turbo motor av..
Vet ikkje om eg klare å vente heilt til eg har fått det boret opp å greier.. Vil ha bilen på veien fort hehe
Loggført

Arbeidslyst, kom å treng deg på.
Her skal du motstand finne...
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #8 på: mars 29, 2010, 18:30:21 pm »

E jo berre å kjøyra på med 1641 det vel! Ein 1641 som går godt, den går faktisk godt Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Bad-Mojo
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: mars 29, 2010, 19:52:37 pm »

Blir nok det ja Glad  Så får dei "nye" toppene stå å godgjere seg til eg har fått kjøpt inn deler til turbobygg hehehe
Loggført

Arbeidslyst, kom å treng deg på.
Her skal du motstand finne...
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1780
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #10 på: mars 29, 2010, 20:10:19 pm »

Tenk deg litt godt om før du begynner turbobygge med 1835 som utgangs punkt da. Det er relativt tynnt gods i de sylindrene og turbo skaper myye varme.  Sjekk etter litt råd fra andre som er mer erfarne enn meg i dette ,og fortell meg gjerne hvilke tips du får. Jeg er blitt tipset om å bruke 1776 sylindersats i mine 92 mm topper grunnet tykkere gods i sylinderveggene og dette er ment å bli en sugemotor.
Loggført

Seaside VW Klubb
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #11 på: mars 29, 2010, 20:16:55 pm »

http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=htmlserv&tmpl=shop_text_csp.html&content=std_technik_motordaten&wkid=13240931229
Her kan du regne i vei på både det ene og andre!
Loggført
Bad-Mojo
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted:


Vis profil

« Svar #12 på: mars 29, 2010, 22:29:30 pm »

Takk for tipset Gullik Glad  Har allerede ein som eg sender bygginga vekk til når den tid kommer..
Han hadde nok skutt ned den planen han og hehe  Men ekstra deler er alltid gøy Glad
Men etter det du seier, så er det bedre å bygge på dei gamle sylinderene då..  Verdt å vite..
Tusen takk..
Loggført

Arbeidslyst, kom å treng deg på.
Her skal du motstand finne...
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!