mai 04, 2025, 21:21:54 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
hvordan komme til a skru motor i roadster?
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: hvordan komme til a skru motor i roadster? (Lest 1185 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
hvordan komme til a skru motor i roadster?
«
på:
april 13, 2010, 18:41:11 pm »
Noen som har noen kreative løsninger?
Regner med å slite med plassering av turbo, blir liggende over dynamo, og der tror jeg det er lavt under lokket..
Noen som vet eller har forslag?
Loggført
SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
Sv: hvordan komme til a skru motor i roadster?
«
Svar #1 på:
april 13, 2010, 18:59:11 pm »
Du trenger jo ikke baksetet så plasser turbo over girkassen :-)
Loggført
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017
"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
jalokoey
Supermedlem
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
Sv: hvordan komme til a skru motor i roadster?
«
Svar #2 på:
april 13, 2010, 19:00:30 pm »
gjør som eg gjørde i buggy.. sett over girkasse. og vekk med brann vegg..
går bra det..
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
Sv: hvordan komme til a skru motor i roadster?
«
Svar #3 på:
april 13, 2010, 23:15:38 pm »
Mener dere seriøst at BT synes det er greit å fjerne brannvegg??
Det hadde i så fall vært greit, og så plassere oljekjøler mellom setene med vifte, så går jeg varme i kupeen og?
Loggført
SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
Speed-Demon
Supermedlem
Innlegg: 869
Bosted:
Sv: hvordan komme til a skru motor i roadster?
«
Svar #4 på:
april 13, 2010, 23:26:16 pm »
kutt ut store inspeksjonsluker over alt. du blir dritt lei den dårlige plassen. er tross alt en roadster, ingenting å spare på (ask me how I know....) hehe
litt seriøst: kan godt hende at du må kutte bort mye uansett. Med IDA og 2,3 liter får ikke gasserne nok luft under der i alle fall. dette må du huske på med turbo også : du skal ha bort varme og inn med friskluft!!!!
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
Sv: hvordan komme til a skru motor i roadster?
«
Svar #5 på:
april 13, 2010, 23:55:54 pm »
Har luker på den andre, men vil bt reagere?
Roadsteren har allerede luftinntak nede rett foran bakskjermene. Tenkte å legge 4" slanger derfra og inn i motorrom.
«
Siste redigering: april 14, 2010, 07:07:15 am av Formula Vee
»
Loggført
SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
jalokoey
Supermedlem
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
Sv: hvordan komme til a skru motor i roadster?
«
Svar #6 på:
april 15, 2010, 23:21:39 pm »
kom over dette bilde.... hva med og kjøre slik.. god plass og skru da:)
net09.jpg
(96.37 KB, 460x306 - vist 115 ganger.)
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
Sv: hvordan komme til a skru motor i roadster?
«
Svar #7 på:
april 15, 2010, 23:50:10 pm »
Var inne på tanken ja, Plastre motorlokket fast, og skjære opp hele dekselet bak.
Men det blir mye arbeid med å lage falser på begge deler, for å forsterke og få det tett.
Får se hva jeg trenger av plass.
Loggført
SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...