mai 04, 2025, 23:09:24 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Fusker på kald motor men men ikke varm.  (Lest 2165 ganger)
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« på: april 25, 2010, 12:56:22 pm »

Har en 1600 motor som går fint på tomgang. Men hvis jeg skal holde jevnt turtall på 2, 3, 4 gear fusker den. Dette er mest markant ved kald motor. Går også knalbra ved gasspådrag på alle gir. Noen som vet hva dette kan være?
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: april 25, 2010, 16:39:08 pm »

Har du forvarmingsrør fra eksos til forgasser?
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« Svar #2 på: april 25, 2010, 21:06:05 pm »

Ja, har forvarming...
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #3 på: april 25, 2010, 21:09:35 pm »

har du prøvd og justere gassern? justert tenning? kan jo også være stiften som tuller seg? eller tomgangs regulator som konker. har hatt en del av samme problemer på min og tok den runden der og det kom seg..
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #4 på: april 25, 2010, 21:19:11 pm »

Har en 1600 motor som går fint på tomgang. Men hvis jeg skal holde jevnt turtall på 2, 3, 4 gear fusker den. Dette er mest markant ved kald motor. Går også knalbra ved gasspådrag på alle gir. Noen som vet hva dette kan være?

Tja, kan jo være mye. Enten forgasser eller tenning. Regner med at ventilene er justert, da.

Forgasser: Falsk luft, reguleringen av forvarmet luft fra luftfilter (termostatisk vakuumventil), skitt i dyser, bensintilførsel, tett luftfilter, mm. Siden den går bra på tomgang er den nok noenlunde riktig justert.

Tenningen: Justering av tenningstidspunkt, stifter, pluggledninger,  vakuum til fordeleren, tennplugger. Det siste opplevde jeg før helgen. Gikk ikke skikkelig i området 2000-4000 rpm. Fusket, mest på kald motor. Skiftet plugger - og der gikk den som en symaskin igjen, gitt.

Loggført
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« Svar #5 på: april 25, 2010, 21:20:01 pm »

Gikk faktisk til det skrittet å byttet forgasser, men det hjalp bare på tomgangen. Har hatt misstanker til stiften men er usikker, er faktisk det eneste som ikke er nytt av tenningsdeler.
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« Svar #6 på: april 25, 2010, 21:23:30 pm »

Har en 1600 motor som går fint på tomgang. Men hvis jeg skal holde jevnt turtall på 2, 3, 4 gear fusker den. Dette er mest markant ved kald motor. Går også knalbra ved gasspådrag på alle gir. Noen som vet hva dette kan være?

Tja, kan jo være mye. Enten forgasser eller tenning. Regner med at ventilene er justert, da.

Forgasser: Falsk luft, reguleringen av forvarmet luft fra luftfilter (termostatisk vakuumventil), skitt i dyser, bensintilførsel, tett luftfilter, mm. Siden den går bra på tomgang er den nok noenlunde riktig justert

Tenningen: Justering av tenningstidspunkt, stifter, pluggledninger,  vakuum til fordeleren, tennplugger. Det siste opplevde jeg før helgen. Gikk ikke skikkelig i området 2000-4000 rpm. Fusket, mest på kald motor. Skiftet plugger - og der gikk den som en symaskin igjen, gitt.




Ventilene er ikke justert,håper å få hjelp til det imorgen. Trodde ikke det skulle ha utslag ved varm og kald motor?
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #7 på: april 25, 2010, 21:42:11 pm »

entilene er ikke justert,håper å få hjelp til det imorgen. Trodde ikke det skulle ha utslag ved varm og kald motor?

Neeei, trolig ikke, men er de langt ute skjer det vel mye rart, særlig hvis man kompenserer med justering av forgasser og tenning. Ventiler er en av de tingene som bør være i orden før man justerer seg nedover listen.
Loggført
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« Svar #8 på: april 25, 2010, 21:48:43 pm »

Ok, var kanskje dumt av meg å regne med at de var iorden siden den går klokkrent ved gasspådrag. Men skal forhåpentligvis få hjelp til å lære dette imorgen.
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #9 på: april 25, 2010, 22:12:09 pm »

Sjekk at forvarminga både til forgasseren og innsuget virker som det skal. Dårlig varme her vil gi fusking før motoren er driftsvarm.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!