Lappskaus
Nybegynner

Innlegg: 3
Bosted:
|
 |
« på: mai 11, 2010, 16:38:00 pm » |
|
Hei.
Jeg har en 1970 Modell 1300 stående som jeg vurderer å kjøpe. Den er rustsveiset, og skal være ganske lite rust,ellers er den ikke EU Godkjent, og mangler stigbrett, og noe bryter greier på Blinklys. disse følger riktignokk med. Ellers så vill ikke bilen starte etter vinteren, og det kan virke som den leker bensins.Bilen har også noen skader i lakk, og må mest sansynlig hellakeres.
Har noen en ca pris jeg bør betale for denne? Gode tips på ting jeg bør sjekke når jeg ser på bilen?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1 på: mai 11, 2010, 22:09:41 pm » |
|
nesten håpløst å vurdere. minst mulig er vel tingen 
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2 på: mai 11, 2010, 23:22:21 pm » |
|
La den stå og finn en bedre bil. Det blir billigere også.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Lappskaus
Nybegynner

Innlegg: 3
Bosted:
|
 |
« Svar #3 på: mai 12, 2010, 02:34:13 am » |
|
Hva mener du med bedre bil? ? =) Andre motorvarianter, årsmodeller jeg bør se etter?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #4 på: mai 12, 2010, 06:54:33 am » |
|
Nei, svaret mitt var litt kort.. Jeg tenkte først og fremst at du kjøper en boble i god stand, det blir mye billigere enn å kjøpe en "billig bil" og fikse opp. Alle de forskjellige modellene har sin sjarm, så jeg vil ikke gi meg inn på noen anbefalinger. Jeg kjøpte en boble for ca. 8.000 for et par måneder siden, har lagt ut for rundt 40.000.- i deler, bilen ser enda ut som et vrak, jeg har brukt over 60 timer i arbeid, og regner med å bruke et par hundre timer til for å få en bil i god stand. Hadde jeg valgt smartere, ville jeg kjøpt en bil som var 30.000.- dyrere og sluppet mye kostnader og arbeid. Men nå har jeg spesielle planer for denne bilen, og den vil nok koste en del ekstra enn om du setter den i normal bruksstand. Så min anbefaling er å kjøpe en boble i god stand, hvis du ikke har nok av plass, tid, kunnskap og penger. Lykke til.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #5 på: mai 12, 2010, 09:56:44 am » |
|
Uten bilder er dette håpløst å svare på, en rustrfri bil som eventuelt behøver lakk kan være et mye bedre kjøp enn en råtten men EU godkjent boble. At den ikke starter etter vinteren kan bare være et filleproblem.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Lappskaus
Nybegynner

Innlegg: 3
Bosted:
|
 |
« Svar #6 på: mai 13, 2010, 01:54:13 am » |
|
Hvor mye vill dere tippe jeg kan få for denne strøken? inkl nylakert?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #7 på: mai 13, 2010, 06:22:43 am » |
|
Umulig å si pris. Men mange inkl. meg selv kjøper aldri nylakkerte biler...Få med deg en veterankyndig persom og titt på bilen. Evt legg ut noen gode bilder her... 70 mod type 1 koster fra 2000 og oppover. Er mange 68-72 modeller å få tak i og prisene varierer stort. Proff hellakkering koster Masse!
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
|