TEL64
Medlem
  
Innlegg: 132
Bosted: Dokka
|
 |
« på: februar 28, 2013, 13:12:48 pm » |
|
Hei folkens
Jeg skal i sommer demontere an av 1600 motorene mine, meningen er å overhale, samt piffe den opp litt. Og selvfølgelig lære motorskruing. Det er mange fine linker på her og på andre nettsamfunn.
Jeg har muligheten til å kjøpe deler i utlandet denne uken pga en anne shipment jeg har gående, da slipper jeg dobbel frakt og fortolling som er dyrt.
Jeg vet jeg trenger komplett sett med stempler og sylindere 1641ccm
Hva annet bør jeg kjøpe med, de har alt av motordeler, men ikke forgassere - kam? -hva slags topper? osv
Noen som har ett oppsett som gir 75-85 hester
Gjerne link til delene så jeg vet jeg får sammenlignet og kjøpt riktig
På forhånd takk
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1 på: februar 28, 2013, 13:14:01 pm » |
|
Hei folkens
Jeg skal i sommer demontere an av 1600 motorene mine, meningen er å overhale, samt piffe den opp litt. Og selvfølgelig lære motorskruing. Det er mange fine linker på her og på andre nettsamfunn.
Jeg har muligheten til å kjøpe deler i utlandet denne uken pga en anne shipment jeg har gående, da slipper jeg dobbel frakt og fortolling som er dyrt.
Jeg vet jeg trenger komplett sett med stempler og sylindere 1641ccm
Hva annet bør jeg kjøpe med, de har alt av motordeler, men ikke forgassere - kam? -hva slags topper? osv
Noen som har ett oppsett som gir 75-85 hester
Gjerne link til delene så jeg vet jeg får sammenlignet og kjøpt riktig
På forhånd takk
Hvor skal du kjøpe fra? Hva slags gassere og eksos skal du ha på?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #2 på: februar 28, 2013, 13:24:00 pm » |
|
du når sikkert 75-85 hester med org kam, 1641, doble IDF 40 (eller kadron) og skikkelig eksos. pass på at toppene dine er skikkelig i orden, det kan hende at det er billigere å kjøpe et sett nye enn å overhale de du har. til 75-85 hk holder det med org topper. du bør bytte alle lagre, og du bør sannsynligvis linjebore blokka. ny oljepumpe og oljepumpelokk ville jeg også kjøpt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TEL64
Medlem
  
Innlegg: 132
Bosted: Dokka
|
 |
« Svar #3 på: februar 28, 2013, 13:55:50 pm » |
|
Gassere må jeg kjøpe i ettertid, det er nå jeg har sjansen til å få billi frakt og fortolling på motordelene. Tenkte på to enkle gassere, noen anbefalinger, jeg håper å få fatt på noen brukte.
Delene kjøpes fra Kina, jeg ser det er mange i USA som selger delene derfra.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #4 på: februar 28, 2013, 14:00:06 pm » |
|
i kina har de også billige weber kopier
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TEL64
Medlem
  
Innlegg: 132
Bosted: Dokka
|
 |
« Svar #5 på: februar 28, 2013, 14:03:20 pm » |
|
Ok, de her har kun motordeler. Vet du hvem som har de gasserne?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #6 på: februar 28, 2013, 14:03:48 pm » |
|
Kjøp 1641 sett, en grei kam. 9 i komp, 2 gassere, en grei eksos og få 75 hk enkelt.
Oppgraderer du til 40/35 ventiler har du 100hk helt greit
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
TEL64
Medlem
  
Innlegg: 132
Bosted: Dokka
|
 |
« Svar #7 på: februar 28, 2013, 14:14:23 pm » |
|
Kan jeg sende deg delelisten deres til deg Erlend så hjelper du meg å plukke deler Sender den på mail
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #8 på: februar 28, 2013, 14:16:11 pm » |
|
Kein problem 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
TEL64
Medlem
  
Innlegg: 132
Bosted: Dokka
|
 |
« Svar #9 på: februar 28, 2013, 14:29:16 pm » |
|
Sent på mail:-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-1835
Supermedlem
    
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark
H-1835
|
 |
« Svar #10 på: mars 02, 2013, 13:23:02 pm » |
|
Legg gjerne ut hvordan dette blir og hva du bruker av motor deler.. Hvorfor ikke doblble gassere.?
|
|
|
Loggført
|
Snorre, 92051229 1958, 1958 og 1953 -1200 T1
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #11 på: mars 02, 2013, 13:53:31 pm » |
|
 Gjør det enkelt. Ubalansert veiv, Mahle 87mm stempler og sylindre, en brukt kam med løftere, CB 044 topper fra hvilken-som-helst leverandør, bra clutch.... + Turbo Datasprut Bosch bensinpumpe e85 fra Statoil = 350 - 400hk Hold godt på hatten 
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Lundby
Supermedlem
    
Innlegg: 2098
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #12 på: mars 02, 2013, 20:01:43 pm » |
|
Jeg holder på med samme ting,skal bruke scat c 25 eller c35 kam.
|
|
|
Loggført
|
bergrenner TLF 90910383
|
|
|
H-1835
Supermedlem
    
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark
H-1835
|
 |
« Svar #13 på: mars 02, 2013, 20:08:15 pm » |
|
Jeg holder på med samme ting,skal bruke scat c 25 eller c35 kam.
Jeg å holder på med 1680 cc . Hvordan er c25 eller c35 kontra W110?
|
|
|
Loggført
|
Snorre, 92051229 1958, 1958 og 1953 -1200 T1
|
|
|
Lundby
Supermedlem
    
Innlegg: 2098
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #14 på: mars 02, 2013, 20:39:58 pm » |
|
w 110 og c 35 er ganske like,det er sikkert ulike meninger om hvem som er best og bruke
|
|
|
Loggført
|
bergrenner TLF 90910383
|
|
|
|