Mr. Empiboy
Supermedlem

|
 |
« på: april 28, 2010, 08:04:10 am » |
|
For noen dager siden var jeg hos BT i skien for å levere en salgsmelding på en bil. Der kom jeg i snakk med en tidligere kolega som hadde vist sin nybygde Harley. Den gikk rett igjenom hos BT. På vei hjem kjørte jeg bak denne sykkelen og gjorde meg opp litt meninger om galskapen han kjørte på.....
-Sykkelen har så høyt styre at føreren har problemer med å rekke opp. Men det ble godkjent.... -Støynivået på sykkelen er hinsides! Jeg måtte spille HØY musikk i bilen for å ikke bli plaget av det. -Girspaken (jepp!! Sykkelen hadde girspak!!) sitter plasert sånn at den er vanskelig å komme til. Sjangling ved samtlige skifter og et nestenfall (slik det så ut for meg) fikk jeg med meg på under 10 min.... Spaken satt under låret på føreren. -Lyset bak hadde dårlig kontakt og blinket nesten konstant. -Sykkelen var så lav at selv mindre svinger førte til kontakt melom bakken og girkassa. -Ramma hadde han sveiset selv på flere steder. Dette hadde han opplyst BT om men de syntes det så greit ut! Tidligere sveiser jeg har sett fra denne mannen har vært elendige saker.
Hvorfor kan ikke jeg få godkjent ei senket boble med innkortet forstilling? Resten av bilen er orginal (bortsett fra ratt og girkule!!). Og den er lettkjørt, nesten "selvkjørt" i forhold til den nevnte sykkelen....
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
Paasan
Supermedlem

Frøkna
|
 |
« Svar #1 på: april 28, 2010, 09:02:23 am » |
|
Kanskje han hos BT var Harley eier, da går ting enklere. Du får finne et BT-kontor med en boble idiot ansatt så skal du se ting ordner seg  Men enig i at noen bygge kanskje ikke skulle vært godkjent.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ivar
Supermedlem

Samler seg opp......
|
 |
« Svar #2 på: april 28, 2010, 09:06:36 am » |
|
Svaret er vel innlysande!! BT har vel større frykt for å havne i unåde i bikermiljøet enn VWmiljøet, mht aktivitetar utanom kontortid
|
|
|
Loggført
|
1975 T2 Sika - Arbeidshest |o * o|
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem

Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #3 på: april 28, 2010, 09:36:36 am » |
|
HD'en hadde sikkert papirer fra 1814 eller deromkring....  Da er vel alt lov...
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem

|
 |
« Svar #4 på: april 28, 2010, 09:48:34 am » |
|
HD'en hadde sikkert papirer fra 1814 eller deromkring....  Da er vel alt lov... Tris at ikke like mye var lov i 1957....
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem

|
 |
« Svar #6 på: april 28, 2010, 10:15:53 am » |
|
Kjempe ide!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
heljo
Juniormedlem

|
 |
« Svar #7 på: april 28, 2010, 10:25:39 am » |
|
sykkelen var sikkert bedre enn orginalt, og då er det jo godkjent vel? Er vel slik med hot rod greiene som blir bygd på ford o.l frå 30-talet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lid
Supermedlem

|
 |
« Svar #8 på: april 28, 2010, 10:39:44 am » |
|
Tenker du at du ikke får det til, får du det iallefall ikke til.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw1961
Supermedlem

Originalnostalgiker
|
 |
« Svar #9 på: april 28, 2010, 13:37:30 pm » |
|
biltilsynsrepresnetanten er senkepøblehater! 
|
|
|
Loggført
|
Praise the aircooled
Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for A til B:=)
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem

|
 |
« Svar #10 på: april 28, 2010, 14:18:10 pm » |
|
sykkelen var sikkert bedre enn orginalt, og då er det jo godkjent vel? Er vel slik med hot rod greiene som blir bygd på ford o.l frå 30-talet.
Det betyr vel i praksis at diagonaldekk og generell orginalrestaurering burde vært forbudt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem

:: DKL ::
|
 |
« Svar #11 på: april 28, 2010, 14:22:08 pm » |
|
Det er lempelige regler for motorsykler, kode 621, som kom igjennom med forhandlinger med statens vegvesen. Det er åpnet for hjemmebygging. (Jeg satt i styret i NMCU, vi hadde mer enn 5.000 medlemmer som sto bak skrivet)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem

|
 |
« Svar #13 på: april 28, 2010, 22:26:07 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem

www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #14 på: april 28, 2010, 23:34:51 pm » |
|
Har du noen idé om hva som skjer videre nå da, Jan Olav? Drar MC-miljøet og Amcar-folket lasset for resten av det bilinteresserte Norge? Eller blir det spesifikke regelverk som gjelder MC eller biler fra andre siden av fjorden?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem

|
 |
« Svar #15 på: april 29, 2010, 00:38:21 am » |
|
He he.. Meldte meg ut på slutten av 90 tallet. Og solgte sykkelen mens jeg hadde 99% førlighet  Når jeg havnet på sjukehuset etter siste MC ulykke, sa de at om ikke skinna hadde stått i leggen fra sist ulykke, hadde leggbeinet knekt igjen.. Kjedelig når ikke legen rekker å fjerne utstyret før det trengs igjen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|