juni 16, 2024, 14:04:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Har jeg funnet gulldeler hos en?  (Lest 1053 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« på: april 29, 2010, 22:26:25 pm »

Han mente det var noe smidde greier, og bedre topper enn originalt.
Kan noen tolke ut i fra dårlige mobilbilder jeg tok i dag, hva dette er?


* IMAG0240.jpg (85.76 KB, 800x535 - vist 168 ganger.)

* IMAG0241.jpg (128.27 KB, 800x535 - vist 125 ganger.)

* IMAG0243.jpg (91.01 KB, 800x535 - vist 123 ganger.)

* IMAG0246.jpg (118.67 KB, 800x535 - vist 151 ganger.)

* IMAG0244.jpg (128.11 KB, 800x1196 - vist 102 ganger.)

* IMAG0247.jpg (99.66 KB, 800x535 - vist 96 ganger.)

* IMAG0249.jpg (88.93 KB, 800x535 - vist 117 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 29, 2010, 23:39:01 pm »

Niks. Støpte stempler med stål innlegg. Men alt ser jo relativt nytt ut. Og det er jo positivt.  Osteaktig

Hvordan støping toppene har, står støpt inn bak der vippearms akslene skal sitte. Mest normalt ettermarkeds er 040, 041, 043 eller 044. Men også vw's nummer 113, 311 osv kan finnes.
Ser jo ut som orginal ventilstørrelse...

Uansett ikke noe gull med tanke på trimming dette...
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: april 30, 2010, 05:39:56 am »

Var det jeg fikk følelsen av når jeg sto med delene i hånda. Ser ut som at sylindrene er dreid ned i nedre kant for høyere komp, men eller er alt standard.. Ikke 1641 heller? Står 85,5 på stempelet..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 30, 2010, 07:18:57 am »

Var det jeg fikk følelsen av når jeg sto med delene i hånda. Ser ut som at sylindrene er dreid ned i nedre kant for høyere komp, men eller er alt standard.. Ikke 1641 heller? Står 85,5 på stempelet..

85,5 er 1600 borring. 87 slip in 1641
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: april 30, 2010, 09:30:22 am »

Da er dette et standard 1584cc sett i god stand, med tilhørende originaltopper.
Dette selges rimelig. Ble tatt av en 1300 som var ombygd til 1600. (Eier hevder å ha brukt settet i 6mnd før han fikk bygd 1915)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!