juni 16, 2024, 13:37:30 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Plassering av lamdasonde  (Lest 1339 ganger)
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« på: april 13, 2010, 12:01:46 pm »

Hei,

Skal til å borre hull i potta og sette inn en mutter til lamdasonden.


* plx.jpg (175.45 KB. 761x526 - vist 114 ganger.)


Ideell plassering er vel rett etter kollektoren, som vil tilsvare akkurat ved flensen (plassering 1).
Setter jeg den der, står den relativt "utsatt" til og ledningene vil stikke opp bak. Jeg har tenkt til at den skal stå det permanent, så kunne tenke meg et litt mer "beskyttet" sted.

Da tenkte jeg på plassering 2, rett før potta, inneunder bakplaten.. Da vil den stå etter benden i potta.

Så da kommer jeg til spørsmålet - vil plassering nr 2 gi noen form for missvisning eller er det hipp som happ hvor den står?


* plassering lamda (Custom).jpg (41.06 KB. 500x289 - vist 136 ganger.)


Ellers er det vel viktig at sonden skal stå i overkant, mellom kl 9-15 Glad



« Siste redigering: april 13, 2010, 12:13:25 pm av flatfour » Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 13, 2010, 12:09:14 pm »

.
Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #2 på: april 13, 2010, 12:15:02 pm »

Hvorfor ikke i selve kollektoren der alle rør møtes? Jeg klarte å få min bak bakplaten.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 13, 2010, 12:28:43 pm »

Grunnen er at jeg ta ta av potta og få satt inn sveisemutteren på eksosservice.
Å ta av eksosanlegget fra motoren orker jeg ikke  Øyerulling
Tror du plasseringen har noe å si for avlesningen?

Hvorfor ikke i selve kollektoren der alle rør møtes? Jeg klarte å få min bak bakplaten.
« Siste redigering: april 13, 2010, 12:59:06 pm av flatfour » Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: april 15, 2010, 06:39:51 am »

flere rallybiler har sveist på flere muttre, så kan de prøve seg frem til rett plassering.
Jeg har samme fra PLX, og ha satt den etter kollektor. Jeg mener det er verre å sette den for langt frem enn for langt bak.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #5 på: april 15, 2010, 06:51:56 am »

Plassering 1 eller 2 spiller ingen rolle , bare du måler en plass som avgassen er godt sammen til 1 rør og plasserer mutteren mellom kl 9.00 og kl 3.00 i røret pga kondens i eksosen som ødelegger sensoren , på vårt testutstyr til bremsebenken har vi en lambasensor som vi setter inn i eksosrøret bak bilen på et spesial feste fra Lamba måler produsenten , vist det ikke er innsveiset mutter til sensoren , og det fungerer også bra .
« Siste redigering: april 15, 2010, 06:59:08 am av rallybugs » Loggført
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #6 på: april 20, 2010, 11:50:01 am »

Takker for svar. Da var det litt som jeg trodde, men ville gjerne høre med folket først.
Ser ut som det ikke skulle ha så mye å si, å plassere den ved nr 2. Da tror jeg den står mindre utsatt til.

Er jo som rallybugs sier at ved dyno legger den man den inn i utløpet etter potta..
 

* lamda.jpg (41.37 KB. 483x300 - vist 120 ganger.)


Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #7 på: april 30, 2010, 17:23:12 pm »

Da var den på plass, fungerer utmerket.

Nå gjenstår det å få dyset riktig. Motoren går alllltfor lean på tomgang og for feit ved gasspådrag.

Noen som har ekstra tomgangsdyser til dellorto?
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,23629.0.html
Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!