mai 05, 2025, 16:04:22 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Koker i batteri.  (Lest 2412 ganger)
marius
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: halden


vw type 1 1957


Vis profil
« på: april 30, 2010, 16:38:08 pm »

Nå er det nydelig vår å på tide å få i gang ovalen igjen. Den er bygget om til tolv volt og har ikke vært brukt på lenge pga startproblemer. Feilen er elektrisk da det begynner å koke i batteriet når jeg holder tenninga inne. Jeg hører innslaget slår inn men ingenting går rundt i starter. Har prøvd å skru ut starter. Alt fungerer fint ute av bilen både starter og batteri. Noen tips til hvor jeg kan begynne å lete etter feil. Bilen er forresten knastenrad sin gamle brune oval. Den er ikke akkurat orginal;)
Loggført
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 30, 2010, 17:30:17 pm »

står motoren fast? når du sier at tenninga er inne, er det i startmotorposisjon eller bare tenning?
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 30, 2010, 17:32:38 pm »

koker batteriet er det ihvertfall en skikkelig kortslutning på gang. skummelt/eksplosivt.
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
marius
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: halden


vw type 1 1957


Vis profil
« Svar #3 på: april 30, 2010, 17:42:03 pm »

Startmotorposisjon ja. Det må jo være en form for kortslutning ja. Rart ingen av sikringene ryker.
Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #4 på: april 30, 2010, 17:55:22 pm »

Blir ledningen mellom batteri/starter varm? Er vel ingen sikring her, bare direkte kobling til starter.
Loggført
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #5 på: april 30, 2010, 18:21:13 pm »

skummel feilsøkingsmetode, ville brukt multimeter her, så en fyr få et batteri i trynet..grøss.
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Pompel`s Pitstop
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Bardufoss



Vis profil
« Svar #6 på: mai 01, 2010, 11:48:31 am »

en elektromotor (starter feks) ikke snurrer rundt, da trekker den jævla mye strøm, og man kan kalle det en ren kortslutning. Det er nok ingen sikring på tilførsel til starteren, og denne kabelen vil nok bli ganske varm. Om batteriet koker ved strømforbruk er det fare på ferde. Trist
Loggført
marius
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: halden


vw type 1 1957


Vis profil
« Svar #7 på: mai 01, 2010, 18:00:00 pm »

Som sagt fungerer starteren helt fint ute av bilen.
Loggført
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: drøbak


KDF-LOOK


Vis profil WWW
« Svar #8 på: mai 01, 2010, 18:57:33 pm »

hei her er fler metoder
1 bytt batteri se om det er kortsluttet inni
2 ta av kabel mellom alt annet enn til starter
3 prøv strøm uten starter sett pluss sakte inn på polen gnister det myyyye.... offf
4 prøv ny kabel uten andre rett til starter (sjekk jording til kassa)
Loggført

Part of the legendary Bekkelagsmafiaen
anno 1996.
Marius melstrøm
Sponserd by:
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.vdub2you.com/
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!