Mr. Empiboy
Supermedlem

|
 |
« på: desember 09, 2009, 07:46:01 am » |
|
Jeg har 2 ideer.....
Ide 1 (den mest avanserte): Starte opp stekovnen. Legge et lykteglass med ei tynn transparant gul plexiglass plate over å fa den ut ca med en gang riktig form er oppnådd. Har testet litt med vanlig klar plexi og etter litt prøving og feiling har jeg klart å lage et prfekt "lokk" som ligger som smurt over det gammle glasset.
Spørsmål: Hvor får jeg kjøpt tynn (max 1-1,5mm) gul plexi?
Ide 2: Legge gul transparent folie over lykteglasset. Denne varianten er ikke særlig ny, men jeg greier ikke å finne ut hvor folk kjøper denne folien.
Spørsmål: Hvor kjøper man denne gule folien?
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
|
Paasan
Supermedlem

Frøkna
|
 |
« Svar #2 på: desember 09, 2009, 09:48:37 am » |
|
Får også "gjennomsiktig" spraymaling til glass (ta fra innsiden) krever litt håndtlag i å få jevnt Mulig i hobbybutikker?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem

The RestoRod
|
 |
« Svar #3 på: desember 09, 2009, 09:52:27 am » |
|
Får også "gjennomsiktig" spraymaling til glass (ta fra innsiden) krever litt håndtlag i å få jevnt Mulig i hobbybutikker?
Tror bl.a. Torshov selger den sprayen. Eventuellt er det jo å få en lakkerer til å blande opp en mikstur med gulfarge og klarlakk
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #4 på: desember 09, 2009, 10:00:20 am » |
|
Er man først på Ebay så kan man eventuelt kjøpe lykteglass til 911, de ble solgt med gult glass et år i Frankrike... etter det fant de ut at gule pærer var billigere... Trodde egentlig at 6volt var nok jeg men...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem

Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #5 på: desember 09, 2009, 10:25:43 am » |
|
6V og gule pærer lyser bedre enn sitt rykte.... 
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
TEH
Supermedlem

|
 |
« Svar #6 på: desember 09, 2009, 10:37:14 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Mob:92245040
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem

|
 |
« Svar #7 på: desember 09, 2009, 16:09:29 pm » |
|
Hmmmm. Skal nevnes i en bisetning at lyktene skal på en 1977 model Polo......... Ville ikke nevne det før jeg så om det kom inn noen svar i tråden  Sånne biler er vel "bånnlyst" her på forumet?
|
|
« Siste redigering: desember 09, 2009, 16:11:52 pm av Mr. Empiboy »
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
Old_speed
Nybegynner

|
 |
« Svar #8 på: desember 09, 2009, 19:52:25 pm » |
|
www.blankbil.noSelger gul folie fra Lamin-X. Veldig lett å montere og holder seg pen lenge. Lett å fjerne hvis du går lei også. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem

|
 |
« Svar #9 på: desember 09, 2009, 20:46:57 pm » |
|
jeg har vert ute etter dette i lang tid til bussen. de hadde gule plater som man satte foran lyktene i france på 70 tallet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem

|
 |
« Svar #11 på: mai 03, 2010, 10:52:45 am » |
|
Så ble det denne som fikk gjennomgå isteden........ Ikke spesielt lett å legge folie på disse "kulene" og resultatet ble derfor ikke helt som håpet  Ser at det finnes en option til boble som heter M 124. Dette skal vist være gule hovedlykter, men jeg aner ikke om det er gule pærer eller glass som menes med dette...... Litt 70 talls ble det uansett.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|