lollipopz1
Nybegynner

Innlegg: 4
Bosted:
|
 |
« på: mars 21, 2010, 23:32:33 pm » |
|
Har muligheten til kjøp av 1302 cab. Den står uten motor nå, men han har en 2.0 liters motor liggende.
Han sa motoren gikk, men måtte overhales. Da lurer jeg på hvor jeg får kjøpt de delene jeg trenger for å overhale? og hvordan deler jeg trenger.
Han pratet noe om at blokka og toppen (kanskje) var i forskjellig metall, så det var lekasje helt til motoren ble varm. Er dette vanlig og er det noen måter å fikse dette på?
Tenkte også på lettere "trimm", men er usikker om jeg må bytte til skivebrems foran og bak. Er det noen potensialer i en slik motor jeg bør vite om?
Da kan det hende jeg blir eier av en vw boble 1302 cab med 2.0 motor. Har hatt boble i hode i 7 år nå, uten noen framstøt. Men nå føler jeg meg klar.
Takker for dere som tar dere tid til og svare.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
   
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm
|
 |
« Svar #1 på: mars 22, 2010, 00:44:07 am » |
|
Det er ikke uvanlig at motorene lekker mellom sylinder og topp... toppene løsner av og til på eldre motorer. Deler får du kjøpt av flere firmaer her inne.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
lollipopz1
Nybegynner

Innlegg: 4
Bosted:
|
 |
« Svar #2 på: mars 22, 2010, 09:49:46 am » |
|
Noen mulighet for link eller litt mere info om hvilke deler jeg trenger for "overhaling"?
Hvordan bremse kit er og anbefale? med tuv godkjenning helst.
Hva kan jeg gjøre mere med denne motoren for litt ekstra sprut?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #3 på: mars 22, 2010, 10:29:29 am » |
|
kerscher i tyskland selger bremsekit med tuf papirer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
lollipopz1
Nybegynner

Innlegg: 4
Bosted:
|
 |
« Svar #4 på: mars 23, 2010, 20:23:42 pm » |
|
Er det noen som har en liste over va som bør skiftes/repareres får å overhale en 2L t4 motor?
Eventuelt om noen selger komplett overhalnings sett? (med link helst)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #5 på: mars 23, 2010, 21:06:15 pm » |
|
Det enkleste vil nok være å få tak i en original 1300, 1500 eller 1600-motor og sette denne inn. Så kan du selge eller evt. gruble på hva du vil gjøre med 2-literen. Hvis det er en original 2-liter så stammer den fra buss, og det er ikke noen rett-inn-løsning i en 1302 på noen som helst måte. Det smarteste kan være å få den sjekket av en som har greie på disse motorene, som deretter kan gi deg råd om hva du bør gjøre videre.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
lollipopz1
Nybegynner

Innlegg: 4
Bosted:
|
 |
« Svar #6 på: mars 25, 2010, 21:03:26 pm » |
|
Da ser det ut som det blir boble prosjekt på meg i nærmeste framtid.
Bobblen er hjemmelaget cab og godkjennt av biltilsynet. Er mye hjemmemekk på den, Må finne meg et lokale så jeg kan starte oppussingen.
Var en 2L motor som har vært i en bus. Denne skal overhales, men det blir etterhvert. Skal først fikse bilen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
røed
Seniormedlem
   
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
 |
« Svar #7 på: mars 25, 2010, 23:35:44 pm » |
|
høres bra ut, håper du lager en prosjekt tråd 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #8 på: mai 01, 2010, 22:56:32 pm » |
|
Jeg har en 1302 roadster, også hjemmelaget uten tak. Den er godkjent for 2,0liter, uten noe ekstra bremser. (Er standard skivebremser fremme.) Jeg støtter RZR Andy. Sett i en vanlig motor og gi 2,0 liter til en proff. Hvis du skal ha mer effekt, kan du tenke litt på turbo. Det er ikke så komplisert som det høres ut til. jeg monterer turbo i min.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
|