mai 04, 2025, 15:47:13 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
hvordan motor?
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: hvordan motor? (Lest 1068 ganger)
rusthaug
Medlem
Innlegg: 201
Bosted: oslo
hvordan motor?
«
på:
mai 10, 2010, 15:57:06 pm »
Jeg fikk et par motorer her for en stund siden,og greide ikke si nei..Den ene har stanset inn F,den andre AB,den siste er dobbelt port,men er det 1300 el 1600 mon tro...?Og er de like bortsett fra sylindre og stempler?
Loggført
T2man
Supermedlem
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog
Termos er bra
Sv: hvordan motor?
«
Svar #1 på:
mai 10, 2010, 16:02:33 pm »
F er singelportet 1300 med 40hk
AB er en oppskremt 1300 med kulete stempler og dobble innsug, 44hk
Loggført
Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
rusthaug
Medlem
Innlegg: 201
Bosted: oslo
Sv: hvordan motor?
«
Svar #2 på:
mai 10, 2010, 16:08:08 pm »
Oj,svar på 5 minutter
.. takk for det! men har ab og 1600 det meste felles bortsett fra sylindre/stempler mon tro
Loggført
Einic
Supermedlem
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
Sv: hvordan motor?
«
Svar #3 på:
mai 10, 2010, 16:51:34 pm »
Ja, men det er større hull for sylindre i topper og veivhus.
Loggført
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
Sv: hvordan motor?
«
Svar #4 på:
mai 10, 2010, 16:59:01 pm »
F-motoren er eldre. 1965-1970 omtrent. Fantes til å begynne med som 6-volt og dermed litt mindre svinghjul m.m. AB kom som 70 modell og holdt nok ut en del år. Tipper det er større oljekanaler, andre pinnebolter enn F. har. AB og AD (1600) blokker er nok ganske like
Loggført
Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...