Hei, har tatt frem Bodil etter vinterdvalen, og hun har fått ny clutch, og nye hjul.

Men jeg blir ikke kvitt sviddlukten fra varmeapparatet. Slet med det ifjor høst, og regnet med at det kom av at motoren var nymontert når jeg kjøpte bilen ifjor, og alle deksler o.l var nylakkerte. Men det gikk ikke over, og nå som motoren var ute tok jeg en skikkelig rens av varmepottene, som er hele og fine, og montere eksosanlegget på nytt med nye pakninger. Tok også en skikkelig motorvask, selv om det ikke var nødvendig. Alle slanger er nye, og det er tett og fint i motorrommet. Men lukten etterpå var dessverre nøyaktig den samme...
Det kommer altså en rar lukt inn i bilen, ikke eksoslukt eller brent olje, bare intens varm motor-lukt. Er såpass ille at jeg blir litt uvel etter et kvarters kjøring.. Lukter mye verre i kupeen enn det gjør i motorrommet. Motoren er ikke spesielt varm heller, så det er ikke det som er problemet.
Er det noe jeg kan sjekke her, som kan lage denne ekle lukten? Motoren er som sagt tett og fin, og alt er rent og pent så vidt jeg kan se. Har ikke sjekket inni viftehuset, kan det være noe der?