mai 04, 2025, 15:32:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Feil ved montering av clutch?  (Lest 3046 ganger)
Fankii-T
Juniormedlem
**

Vis profil

« på: juni 06, 2010, 11:47:05 am »

Eg monterte clutchen min i går kveld, å puttet motoren tilbake i bilen. Slapp bilen ned å skrudde motoren fast, å tenkte at viss eg nå tar å putter bilen i gir, og så prøver å dytte den fram og tilbake så skal den stoppe på giret. Som i når du står i en bratt bakke og ikke helt stoler på bare håndbrekket. Clutchen virket veldig bra på pedalen, måtte bare skru inn stramme skruen litt til da du kjente den tok litt langt inne, men da den sto i gir og eg dyttet den, så stoppet den ikkje slik eg hadde forventet. Er det bare eg som lurer meg selv ved å prøve på denne måten eller er det noe som er montert feil? Bilen har ikke bremseveske tank eller batteri så eg kan ikkje fysisk gå ut å kjøre den for å prøve. En annen ting er å at eg har hatt diffhuset i fra kvarandre for å gjøre skikkelig reint inne der når eg monterte nye pakninger på motoren, men rørte ikkje noen ta selve delene til bakakselen, men om det skulle ha noe å si.

Takker for alle svar Gliser
Frank RT
Loggført
ahelgemo
Supermedlem

Vis profil

« Svar #1 på: juni 06, 2010, 12:22:13 pm »

hvis clutch plata og disken er skikkelig skrudd sammen er det nok noe galt i "diffhuset" ditt desverre

du har husket og montere lamellen ?   Glad
Loggført
Fankii-T
Juniormedlem
**

Vis profil

« Svar #2 på: juni 06, 2010, 12:38:13 pm »

Ja eg har husket den Glad Hva kan være feilen med diffen? Eg har ikke rørt den fysisk, bare løftet den forsiktig ut, vasket innvending i huset og så montert alt igjen, virket som alt fungerte som det skulle etter på også, var 1-2mm slakk inn og ut på aksler til bevegelse når bilen demper. Den ene aksel roterer andre veien av den som roteres. Kan ikke huske om det var motsatt rotasjon av kvar andre når du roterer akselen som går mot motor, men eg husker at begge roterte.
Loggført
ahelgemo
Supermedlem

Vis profil

« Svar #3 på: juni 06, 2010, 12:54:31 pm »

det var litt rart
Loggført
Fankii-T
Juniormedlem
**

Vis profil

« Svar #4 på: juni 06, 2010, 13:03:47 pm »

Ja syns det:( For de ting eg summerte opp om diffen skal vell være bevis nok for at den skal fungere som den skal? Kan det være at det er blitt noe feil med trykket fra trykkplata? Noen som har bilde av clutch og trykk plate montert så kan eg se om min så lik ut i går før eg monterte motoren, men kan ikke tru da kan være feil heller, skal jo ikke være romforskning å montere clutch.
Loggført
Fankii-T
Juniormedlem
**

Vis profil

« Svar #5 på: juni 06, 2010, 13:17:35 pm »

Slik så trykkplate mi ut også etter montering, selve de 3armene sto langt ute når den ikke var montert og etterkvart som eg skrudde mer og mer til monterings skruene så la den seg mer og mer inn over og endte opp sjående ut som på dette bilde fra thesamba. Eg må si eg prøvde ikke å dytte bilen når eg sto å fri, så eg vet ikke om den går lettere da eller om det er likt, eg skal skjekke nå etter på og komme med en update.. Tusen takk for svar ahelgemo Blunker
Loggført
ahelgemo
Supermedlem

Vis profil

« Svar #6 på: juni 06, 2010, 15:50:40 pm »

eneste jeg kan komme på som kan være feil er at kanskje lammellen står feil vei
Loggført
Fankii-T
Juniormedlem
**

Vis profil

« Svar #7 på: juni 06, 2010, 16:43:15 pm »

Ja ok er det noe Trist Håper ikke det for min skyld.. Fekk motoren inn aleine med minimalt med utstyr i garsjen..
Min står med den lengste delen bort fra motor = mot girkasse, med den lengste delen så mener eg den tappen som peker opp på bildet under:
Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem

Vis profil

« Svar #8 på: juni 06, 2010, 16:47:43 pm »

Da står den riktig vei iallefall.... Men om motoren din har dårlig med komp er det ikke no problem å dytte den i gir, særlig om du bommer på girene å f.eks har satt den i 4. Kult
Loggført

Mvh
Reiel
Fankii-T
Juniormedlem
**

Vis profil

« Svar #9 på: juni 06, 2010, 17:40:42 pm »

Ja søren det har eg ikke tenkt på, er en sliten motor fra den var ny slik eg har forstått det av gamle eiere, har ikke selv sjekket opp i noe register, men det er ikke så nøye. Eg tar den i revers, letteste giret å treffe og det har vell en utveksling på samme som 1gir.. Har hatt alt i fra hverandre så eg er ikke helt sikker på om eg treffer første gir enda, må ta det når den går å prøve å justere seg frem.. Så eg hadde den i 3mest sannsynlig i går.. Å som eg skrev over, eg prøvde ikke å trille bilen i fri. Will update later, var i middags besøk før i dag Gliser
Loggført
TomR
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #10 på: juni 06, 2010, 18:25:19 pm »

Du har bytta clutch, men har du slakket wiren til clutchen?  Gliser Om ikke så vil den jo bare slure siden du nå har en ny lamell Glad
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
ahelgemo
Supermedlem

Vis profil

« Svar #11 på: juni 06, 2010, 18:36:07 pm »

er vel rimelig enkelt å sette den i fjerde og titte på motor når man skyver litt frem og tilbake og vel ?
Loggført
Fankii-T
Juniormedlem
**

Vis profil

« Svar #12 på: juni 06, 2010, 23:33:48 pm »

Prøvde i revers å det var bom stopp for fiskebolle musklene mine Gliser Tok også å løsnet litt igjen på clutch wireen..
Loggført
ahelgemo
Supermedlem

Vis profil

« Svar #13 på: juni 07, 2010, 20:42:40 pm »

Prøvde i revers å det var bom stopp for fiskebolle musklene mine Gliser Tok også å løsnet litt igjen på clutch wireen..

du skal ha noen mm slakke på pedalen...sett den i fjerde og rugg litt frem og tilbake så du ser om motoren er med
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!