mai 04, 2025, 23:04:11 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Akspumpa fjusker?  (Lest 1411 ganger)
Pompel`s Pitstop
Medlem

Vis profil
« på: juni 08, 2010, 23:37:12 pm »

Fyllte litt "gammelbensin" fra en kanne jeg hadde stående. Den er ikke så gammel (1 mnd) men sjangsen for at det kanskje var noen dråper vann med på kjøpet er tilstede.

Jeg merka problemet ganske fort, med at bilen plutselig får flat-spots ved akselerasjon. Forgasseren overhalte jeg for et par mnd siden, og har fungert supert, så jeg tror at den fortsatt er i orden.

Jeg ser at bensinen som spruter ut av akspumpa blir "litt forsinket", det kommer liksom ikke noe helt med en gang, og det er litt ymse med hvor mye som kommer hver gang jeg pumper. Dette var ikke noe problem før jeg hellte på denne forbanna skvetten!

Kan det være vann som har lagt seg inn i flottørkammeret? Og dermed tuller med dysa som går inn i akspumpehuset? Detter er en 34 pict3 gasser.
Loggført
Einic
Supermedlem

Vis profil
« Svar #1 på: juni 09, 2010, 00:04:40 am »

Nyere vw T1 har flatspots! Prøv å sette inn større hoveddyse. 145?
Loggført
Pompel`s Pitstop
Medlem

Vis profil
« Svar #2 på: juni 09, 2010, 00:14:55 am »

hadde ikke problemer med flatspots før, og jeg ser at akspumpa fjusker. dette problemet hadde jeg ikke igår.....
jeg må nok åpne topplokket for å se nedi forgasseren
Loggført
Einic
Supermedlem

Vis profil
« Svar #3 på: juni 09, 2010, 00:21:11 am »

Da må du ta av "bendet" som kommer fra akspumpa og fjerne rusk. Kanskje også rense/sjekke membranet i akspumpa.
Loggført
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann

Vis profil
« Svar #4 på: juni 09, 2010, 00:34:54 am »

Ja sikkert berre noko drit som har satt seg i dysa. Ta den av og blås rein, so sett du på eitt eller fleire bensinfilter på bilen din
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Pompel`s Pitstop
Medlem

Vis profil
« Svar #5 på: juni 10, 2010, 17:14:51 pm »

Da har jeg plukket gasseren i biter, og det var enorme mengder vann i flottørhuset.  Det lak litt fra membranen til akspumpa slik at det ikke kom noe dit det skulle.....hm

Men når alt er rengjort og satt sammen, så fyllte jeg bensin i flottørkammeret med topplokket åpent, men det renner ikke noe ut til akspumpa??? Er det en enveisventil som kan ha satt seg? Evt hvordan fikser jeg dette?

Det er jo en messingdings nederst i flottørhuset der akspumpa er sånn ca. kan denne taes ut?  Det virker altså som at dette er tee og ikke vil slippe noe igjennom til akspumpa...

hjelp trengs sårt nå......
Loggført
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann

Vis profil
« Svar #6 på: juni 10, 2010, 17:33:43 pm »

Tøm den og gå bananas med trykkluft i alle kanalar og dyser. Ta ut den aksdysa som ser ut som ein kjøkkenkran og blås gjennom den, og kanalen under. Obs pass på, det skal vera ei lite kule under dysa som bør vera der..

Vatn, kom den via bensinen eller lek pakningen rundt flottørhuset ganske kraftigt?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Pompel`s Pitstop
Medlem

Vis profil
« Svar #7 på: juni 10, 2010, 18:15:37 pm »

Den kula satt fast. Pirket den forsiktig løs, og da kom bensinen dit den skulle:)

Nå er alt i orden, og vannet kom via slangene fra tanken, min feil!!!!

Vann kødder no jævlig med disse gasserne, skjønner ikke at den gikk i det hele tatt:)
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!