Rustguide til T1 boble.

<< < (3/6) > >>

JS:
Bakre sidevegg av kanal, under sidevindu. Stigbrettet er tatt av for anledningen. Her må det sjekkes i alle bauger og kanter. Utside, innside og bunn! Denne delen er ofte byttet minst en gang siden selv de yngste boblene gjerne har vært igjennom minst én restaurering.

JS:
Jekkfeste. Skrekk & gru. Jeg har faktisk fjernet disse helt på min bil. Disse er ofte årsaken til hull i bunnplate/kanal under baksetet.

JS:
Da er vi i innerskjerm bak. Den store synderen her er platen foran torsjonsdekselet. Dette er bakre ende på kanalen og en klassisk vannsamler. Sjekk også de nedre festeskruene til skjerm. Følger ofte med ut når man prøver å demontere.

JS:
Forsterkning i innerskjerm bak. Denne kan være litt skummel siden det er 3 dobbel plate på et par steder. Det er i utgangspunktet å be om bråk. Sjekk plateskjøter. På innsiden er dere nå bak bakseteryggen. Kommer tilbake med bilde av det området også.
Sjekk også selve innfestingen mot karosseri, det er den skruen dere ser i nedkant av bildet.

JS:
Bakre støtfangerfester. En klassiker til glede for gamle og nye lesere. Er det ikke rust her har de enten vært byttet eller så er det ikke rust noen andre steder på bilen heller! Husk å sjekk begge sider av plata da disse også ofte ruster innenfra. På denne 50 år gamle bilen har de utrolig nok aldri vært byttet. Helt utrolig.

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

[*] Forrige side