Bes slettet!
Hot Owl:
Om du velger å gå med W110 kammen, eller en annen som gir godt bunn drag med 1:1.1 vipper (orginale). Så er det greit å vite at disse kammene får til dette ved å lukke ventilene fort opp og igjen, dvs de har bratte akselerasjons ramper på kammen, og original fjærene dine klarer da ikke å forhindre ventilflyt selv på lave turtall. Men fjærer kan spennes opp med shims, og det du sikter på sånn ca er at fjæra presser på ventilen med 120 PSI når ventilen er lukket.
VW folk har som regel ikke ventilfjærtrykktester, så da er sjargongen heller at du trenger "doble fjærer", begge deler får deg til målet ditt. :)
Lykke til!
Anders Peder:
men vil jeg ikke få nye fjærer hvis jeg kjøper 2 komplette 041/044 topper? eller duger ikke disse ?
Hot Owl:
Det spørs jo det da, om de er av original type eller om det er oppgraderte greier, det er mange som selger disse greiene og de følger ikke akkurat noen "standard" :)
overland:
Det står en 1600 T3 til salgs på tuju. Billig var den også! Bare kjørt 50 000 km. Kan du ikke sette denne inn istedet og så "kose" deg med en total ombygging av den du har i bilen nå?? Da blir det liksom ikkeno' stress.
Anders Peder:
har jo denna her da? http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=160185670320&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=006
men tror ikke det er lurt å kjøpe noe slikt privat . bedre med orntlig firma . feks ssp tar ca 170GBP for samme settet. og da får man skikkelig firma i ryggen .
Navigering
[0] Oversikt
[#] Neste side
[*] Forrige side