Bes slettet!
JS:
Skjorter finnes i alle prisklasser. ;)
Jeg lurer på om ikke man skulle laget en sticky om dette...
"Bolt-On trimming av 1600ccm" JHU hva mener du?
Anders Peder:
hvis dette skal bli sticky ..da foreslår jeg å slette denne tråden jeg har laget da denne er noe rotete siden jeg er en newbie på området. Men hvorfor ikke lage et eget "rom" for trimming av motorer som du igjen deler opp i 1300-1600kubikk og 1200 for seg selv. siden den er helt annerledes.
HansO:
Støtter siste innlegg!
Vilhelm:
DEt er riktig at du bør overhale en t-3 motor som har gått 150 000km, og du bør åpne den før du bestiller deler. Ønsker du å øke effekten så har du 4 problem. 1. Forgassere, dårlig med plass til doble dells eller webere med normal høyde luft-filter under motorlokket. 2 Eksosanlegget orginalt er helt tragisk, stjeler omtrent 10 hk, så her må du kjøpe et riktig grenrør med Potte, ikke noe 4-tip greier.
3, Orginalforgassere kan brukes opp til 90hk, men det beste er om disse er typen med ekstra tilskudd på fullgass, da kan du få 2-3 kg ekstra moment også. Og så må du bruke uorginale luft-filtre da det orginale er like tragisk som eksosanlegget. 4. Fordeleren, går greit å bruke orginalfordeleren om denne har sentrifugalregulering, hvis ikke bytt ut med 009 fordeler. Når det gjelder økning av volum med et større sylindersett så er det å anbefale gir fra 5-15hk avhengig av hvor store du bruker, men hold deg langt unna 92mm ( 1835) da dette er det dårligste som har vært produsert til VW. Bruk 87-88-90.5 eller 94mm. 90.5 og 94 krever bearbeidig av blokk og topper og 94 trenger i tillegg en blokk som orginalt har 8mm topplokksbolter. Kamaksel ville jeg være forsiktig med, mulig at den snilleste engle kammen kan brukes, men ofte gir kamakselbytte store problemer for motorens gange på lavt turtall når dette kombineres med 2 enkle forgassere. ER kamakselen din OK så ville jeg heller anbefale høytløftene vippearmer, 1.25 eller 1.40-1 funker greit med orginalkam og gir fra 5-10hk ekstra. Er topplokkene dine det minste defekte, slitte styringer, sprekker, knekte pinnebolter, kjøp nye lokk, det vil betale seg mange ganger og du får en motor som går som en kule på blyfritt også, og som har mye bedre kjøling . Selv nye orginal-lokk har i dag mye større kanaler en dine gamle. Velger du større ventiler så stopp ved 40-35. Litt mere kompresjon skader heller ikke, men ikke ta mere en 1 mm av lokkene. Større oljepumpe er heller ikke dumt ,men stopp på 30mm. Går du til 94mm sylindre kan det være at du må ha en sump for å holde temperaturen nede.
Navigering
[0] Oversikt
[*] Forrige side