mai 04, 2025, 23:26:16 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Sitter fast og er litt usikker om valg av motor  (Lest 1315 ganger)
ecmar
Seniormedlem
****
Innlegg: 312
Bosted: Refsnes



Vis profil
« på: juni 15, 2010, 22:49:21 pm »

Feriepenger, skattepenger og en del penger fra andre hold vil nå begynne å falle inn på kontoen min.. Så nå vil jeg bruke noen av de opp på en grommere motor til bobla mi. Ikke alle da, siden syden og mange andre morsomheter frister.
Så det som er saken nå er om jeg skal bestille deler og bygge noe opp på en 1600-blokk jeg har liggende. Eventuelt 1680, kan ikke dette med å maskinere blokk og topper for større. (morsomt å bygge egen motor)
Eller kjøpe en turn-key motor. Da kan jeg kaste den rett inn og plage vovloeiere her i byen snarest mulig..  Gliser
Budsjettet er satt til 10-15k. Vil høre meiningene deres om denne saken så fyr løs..
« Siste redigering: juni 15, 2010, 22:54:11 pm av ecmar » Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #1 på: juni 16, 2010, 10:23:25 am »

Jeg ville heller kjørt 1641 istedet for 1680. på 1680satsen er det veldig tynne sylindervegger, og blir dette for varmt, blir de ovale. 1641 tåler da litt mer. (tror dette også gjelder 1776 vs 1835 satsen, så jeg tar da 1776 istedet for 1835)
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: juni 16, 2010, 11:31:22 am »

Har du gode originale 1600 sylindre og stempler ville jeg i cheap-O-ånden gått for bare å bruke de, og heller legge mer penger i andre trimdeler. Originalt tysk fungerer meget bra, og du får ikke så veldig stort utbytte av litt større slagvolum. Evt. kan du prøve å høre om noen har liggende noe pent brukt om du ikke har stempler/sylindre selv.

Skal du ha mest mulig for pengene er det beste å kjøpe ting brukt, f.eks en halvferdig motor som eier ikke har tid å fullføre eller noe i den dur. Kommer opp gode kjøp for salg innimellom her på forumet og Finn/autodb...
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #3 på: juni 16, 2010, 12:09:06 pm »

Kjøp:

-1641 sats
-Engle w100 kam
-1:1,25 vipper

Da får du en fin kjøremotor, lett trimmet.
Og du kan skru det sammen selv med Haynes boka.

Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: juni 16, 2010, 12:42:27 pm »

Hei Dud,hør med Espen X han har bestilt motor fra John M
han er flink til å bygge motorer.

Mags
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #5 på: juni 16, 2010, 15:26:15 pm »

Hei Dud,hør med Espen X han har bestilt motor fra John M
han er flink til å bygge motorer.

Mags
10-15000,  neppe nok til motor fra John M. mags Glad
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!