Eller kjører uten choke

Min erfaring er at motoren ikke er så var på choke når du får to gassere, går litt ureint til å begynne med men kommer seg fort. Men det finnes varianter av dette, noen hadde choken bare tilkoblet en av gasserne. Da gikk vel motoren reint på ene sida? Alternativt kan du vel koble til begge chokene. Automatchoke er vel litt for nytt på et "Old Speed" oppsett

Mitt dobbeltforgasseroppsett på 30 Hk går fint uten choke, men kjøres bare om sommeren.
Er det lov å spørre hva slags gassere, innsug og topper du kjører med? Må si jeg litt sugen på å snekkre sammen et oppset med dobble stag. Et til gassen (e) og et til choken (e)

..... Hadde jo vært moro om dette funket og i tilleg hadde fått en finish som gjorde at det ser gammelt ut.
Når det kommer til luftfilter har jeg vurdert å lage disse selv. Ser for meg å dreie et lokk og en bunn som jeg skrur til gasseren. I mellom disse delene skal det stå et "rør" laget av valset perforert plate med finmasket strekmetall på innsiden. Noen som har tips til et bra filtermateriale som jeg kan ha på inni? Disse planene mine blir vel neppe veldig old-speed, men jeg tror det kan bli mye artige utfordringer før jeg får noe slikt til å fungere ordentlig.